کد خبر: ۸۸۵۱۶۳۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با اشاره به شعار هفته سلامت در سال 96، "زندگی سالم، با نشاط و امید" گفت: هفته سلامت از اول اردیبهشت ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد و سیاستگزاران سلامت جامعه براین اساس، هدف‌گزاری یکساله را انجام می‌دهند.

دکتر بیگلری افزود: پس از انقلاب توجه ویژه‌ای به سلامت شده است قبل از انقلاب مرگ و میر مادران و کودکان در بدترین وضع ممکن بود به طوری‌که امید به زندگی در ایران 47 سال بود و واردکننده پزشک و دارو بودیم، ولی بعد از انقلاب اسلامی اتفاقات مهمی روی داد و درحال حاضر در تمام رده‌ها پزشک داریم و تجهیزات پزشکی و داروهای لازم را نیز خودمان تولید می‌کنیم تاجایی‌که حتی از خارج برای درمان به کشور مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: باعث غرور است که در قسمت شبکه‌های روستایی بهترین پیشرفت را داشته‌ایم که حتی اغلب کشورهای توسعه‌یافته هم نتوانستند به این مهم دست یابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: بیمارستان‌ها کاملا از تجهیزات استاندارد دورمانده بود و اغلب غیرقابل استفاده بودند و پرداخت‌ها بسیار بالا رفته بود که 30% الی 70% پرداخت‌ها از جیب خود مردم بود.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اجرای طرح تحول سلامت، سه هدف عمده ازجمله: کاهش پرداخت‌های مردم، دسترسی عادلانه مردم به سلامت و ارتقاء کیفیت خدمات دنبال می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در آغاز اجرای طرح تحول سلامت به هدف اول که کاهش پرداخت‌ها بود دست یافتیم و در زمینه تامین تجهیزات و داروهای موردنیاز نیز کل موارد در بیمارستان تامین می‌گردد و همچنین برای کاهش میزان سزارین، زایمان طبیعی نیز به صورت رایگان انجام می‌گردد.

وی با اشاره به بازسازی بیمارستاها، افزود: با واردکردن تجهیزات جدید مانند تخت مراقبت‌های ویژه ICU و CCU و افتتاح و بهره‌برداری از تخت‌های روان‌پزشکی یک اقدام جهادی انجام گردید.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان به احداث مرکز ناباروری در استان اشاره و اظهار کرد: راه‌اندازی دستگاه ام.آر.آی، رونمائی از سامانه مونیتورینگ سرما، افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای تک‌نفره زایمان طبیعی، افتتاح و بهره‌برداری از دانشکده دندان‌پزشکی، انتخاب دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان دبیرخانه منطقه 6 کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد اتاق‌های زایمان خصوصی، ایجاد مرکز دیالیز، شکل‌گیری اورژانس هوایی، ایجاد 10 پایگاه فوریت‌های پزشکی، افزودن 40 دستگاه آمبولانس به همراه تخصص‌های رادیولوژی نیز از اقدامات دیگر در زمینه توسعه سلامت جامعه بود.

دکتر بیگلری با بیان اینکه در خرداد 94، 170هزار نفر حاشیه‌نشین تحت مراقبت فعال قرار گرفتند، افزود: با احداث مراکز و پایگا‌ه‌های سلامت، عموم مردم استان تحت پوشش مراقبت‌های اولیه قرار گفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اذعان داشت: بیش از 450 پایگاه سلامت و 100مرکز بازسازی و احداث گردید، برای 90% مردم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است و 226 پروژه بهداشتی طی تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و درمان و کمک استانداری با تامین بیش از 80 میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها، مصداق یک عمل جهادی است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود، مهمترین اتفاق این بود که دانشگاه علوم پزشکی زنجان که توسط یک فرد خیر احداث شده بود، در سال 94 جزء 10 دانشگاه برتر کشور شناخته شد و دو سال است که این رتبه را حفظ نموده و موجب افتخار مردم و استان شده است.

ارسال نظرات