معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان:

نرخ تورم استان طی سال های اخیر کاهشی بوده است

نرخ تورم استان طی سال های اخیر کاهشی بوده و در شرایط فعلی نزدیک به متوسط کشوری است.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۳۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان،گفت: قیمت کالا و خدمات از سال 92 تاکنون رشد منطقی و ملایم داشته است.

رحیم عصفوری افزود: نرخ تورم استان طی سال های اخیر کاهشی بوده و در شرایط فعلی نزدیک به متوسط کشوری است. همچنین نرخ تورم استان 2 دهم درصد بیشتر از میانگین کشور برآورد شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: اختلاف های جزئی در نرخ تورم استان و کشور اهمیت زیادی ندارد و شرایط کلان حاکم بر نرخ تورم با اهمیت است. این اختلافات در شرایط کلان طیبیعی است. البته شرایط تورم استان ها بستگی به نزدیکی به تهران و کانون های جمعیتی می تواند متفاوت باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان تصریح کرد: با توجه به آغاز سال جاری و نبودن فصل تولید و برداشت برخی محصولات کشاورزی تفاوت قیمت میانگین سال گذشته و فروردین ماه امسال طبیعی است؛ بنابراین قیمت محصول در میانگین سال باید مورد توجه باشد.

وی افزود: فعالان صنفی باید پروانه کسب داشته باشند و هویت آنها مشخص باشد. البته اتاق اصناف استان و متولیان این حوزه باید ساز و کارهای لازم برای ساماندهی این صنوف را در دستور کار داشته باشند.

رحیم عصفوری با اشاره به اینکه دولت مصمم به برخورد جدی با موضوع قاچاق است، اظهار داشت: باید اقلامی که مردم خریداری میکنند، دارای فاکتور فروش باشد و محل خرید اجناس و مبدا آن مشخص شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان خطر نشان ساخت: سه تخلف عمده گران فروشی، کم فروشی و تقلب باید مورد تاکید قرار گیرد و برخوردها در این سه بخش جدی باشد. همچنین برخی از مواردی که گزارش تخلف می شود باید با فرهنگ سازی درست در بین عموم مردم کاهش یابد و به مطالبه عمومی مردم از فروشندگان و صنوف تبدیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار