خبرهای داغ:
با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان
جلسه مقدماتی کمیته برنامه ریزی شهرستان برخوار با حضور دکتر اکبری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و تعدادی از مدیران شهرستان به ریاست اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۴۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ جلسه مقدماتی کمیته برنامه ریزی شهرستان برخوار با حضور دکتر اکبری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و تعدادی از مدیران شهرستان به ریاست اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان تشکیل شد.

فرماندار شهرستان در این جلسه با اشاره به تجدید حیات سازمانی حوزه برنامه و بودجه و جایگاه خطیر این سازمان به عنوان مغز متفکر نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور، اظهار کرد: استقلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ایجاد برنامه و بودجه در دولت تدبیر و امید در مسیر حرکت به سوی نظم نوین قانونی انجام شده است.

اسفندیار تاجمیری ضمن معرفی شهرستان در زمینه های تاریخی و جغرافیایی، جمعیتی و موقعیت تقسیمات کشوری به بخشی از ظرفیت های شهرستان از جمله رتبه دهم جمعیتی، رتبه چهارم صنعتی، رتبه دوم صنایع دستی و رتبه اول طلا سازی در استان اشاره کرد و خواستار توجه به ظرفیت ها و شاخص های شهرستان در اختصاص بودجه های عمرانی سنواتی متناسب با نیازها و توسعه منطقه ای شد.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان در ادامه با تشریح وضعیت اعتباری سال گذشته شهرستان و تأکید بر اهمیت تمهید مقدمات ورود بخش خصوصی به تکمیل بخشی از پروژه ها خواستار اختصاص بودجه مناسب برای شهرستان به ویژه در زمینه سایت اداری، عوارض آلایندگی، کمک به شهرداری ها، ساماندهی و رفع نیازهای منطقه و شهرک های صنعتی، فرسودگی مدارس، منابع آبی و پساب فاضلاب، راهداری، بخش کشاورزی و دامپروری و … شد.

طی این جلسه پس از ارائه گزارش و طرح نیازمندی های موجود توسط تعدادی از مدیران شهرستان، دکتر اکبری با تحلیل وضعیت اقتصادی کشور و عقلانیت حاکم شده در این بخش و پیشرفت در برخی شاخص های حیاتی اقتصاد از جمله کاهش تورم و رشد اقتصادی از افزایش ۵۱ در صدی اعتبارات استان در سال ۹۶ خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری با تغییر مدل توزیع بودجه و تقسیم استان به شش منطقه همگن در مسیر ایجاد تناسب و توسعه منطقه ای حرکت می کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با تأکید بر اهمیت وارد کردن بخش خصوصی به تحویل و تکمیل طرح های نیم کاره دولتی خواستار اهتمام ادارات و نهادها در این زمینه و استفاده از ظرفیت ماده ۲۷ قانون شد.

وی همچنین با اشاره به منظور شدن مبلغ ۵/۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه برای کمک به توسعه روستایی و صنایع دستی خواستار استفاده از این منابع در قالب طرح تکاپو و سایر طرح های مرتبط متناسب با ظرفیت های شهرستان بویژه در حوزه صنایع دستی شد.

در حاشیه این جلسه از برخی طرح ها و پروژه های نیمه کاره از جمله استخر دستگرد، ساختمان های اداری شبکه بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و همچنین کارخانه تولید آجر ساحل یک و مجموعه فضای سبز و پارک جنگلی شهر حبیب آباد بازدید به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها