نماینده ولی فقیه در سپاه، تقویت عمق استراتژیک انقلاب و مقابله با داعش در عراق و نیز پاسداری از حریم اهل بیت را ازجمله افتخارات سپاه پاسداران عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۵۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت دوم اردیبهشت (سالروز تاسیس سپاه) و در آستانه 12 اردیبهشت روز عقیدتی سیاسی در گفتگویی تفصیلی با خبرگزاری فارس به بررسی کارنامه این نهاد انقلابی در طول 4 دهه گذشته از انقلاب و دستاورد‌های آن پرداخت.

حجت‌الاسلام سعیدی در پاسخ به این سوال که انقلاب چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد که برای پاسداری از آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد مکتبی و انقلابی تاسیسی شد گفت: انقلاب اسلامی ایران برخلاف انقلاب های دیگر همچون انقلاب کبیر فرانسه و یا انقلاب شوروی یک انقلاب مکتبی، دینی و الهی است و طراح و ایده پرداز و تدبیر کننده آن خداوند متعال و برخاسته از گفتمان نبوی و علوی بوده و می بایست منطبق بر الگوی حکومت پیامبر و علی (علیهما السّلام) باشد.

وی انقلاب اسلامی ایران را پویا، زنده، پیشرو، بالنده، خط شکن، بیدارگر و در صدد نفوذ معنوی به عمق لایه های جامعه جهانی عنوان کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ماهیت ضد استبدادی، ضد استکباری و ضد استعماری داشته و در صدد شکستن شاخ مستکبران و ظالمان جهان بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: به طور طبیعی  طیف گسترده ای از دشمنان در برابر چنین انقلابی با ماهیت مکتبی، دینی و انقلابی صف آرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی دشمنی و ترفند های دشمن را همواره به صورت جنگ سخت نمی‌داند و ادامه می‌دهد: جنگ دشمنان با ما اغلب در قالب جنگ نیمه سخت و جنگ نرم با عنوان تحریم و یا تعامل، بروز و ظهور پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر چون انقلاب و نظام اسلامی مکتبی و باید متکی به گفتمان نبوی و علوی و منطبق با مبانی و اصول مکتب اسلام قرآن و سیره و سنت پیامبر و ائمه معصومین باشد، به طور طبیعی با اندیشه ها، تفکرات و جریان ها و نحله های انحرافی خارج از مبانی و اصول مواجه خواهد بود از این رو صیانت از انقلاب و دستاورد های آن در برابر دسیسه ها و توطئه های دشمنان خارجی و انحرافات و کژروی ها و جریان های قدرت طلب، مستلزم وجود نهادی بر خاسته از انقلاب با هویت نهادی، مکتبی بوده که بتواند با ساماندهی های لازم متناسب با هر نوع تهدید و در شرایط متفاوت، با هر نوع حرکت و اقدام به مقابله بر خیزد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوال دیگری درخصوص کارنامه سپاه در راستای رسالت و وظیفه اصلی خود در طول 4 دهه گذشته، تصریح کرد: با اطمینان می گویم سپاه به رسالت و مأموریتش در عرصه های گوناگون عمل نموده است. من از سال 60 تا کنون به جز چند سالی که در سازمان تبلیغات اسلامی بوده ام در مسئولیت های کلیدی همچون سازمان حفاظت اطلاعات و 12 سال هم افتخار نماینده ولی فقیه در سپاه را دارم و با همه وجود معتقدم سپاه مهمترین نقش را در پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد های آن و تحقّق تدابیر فرماندهی معظّم کلّ قوا را داشته است.

حجت‌الاسلام سعیدی حضور موفقیت آمیز سپاه در عرصه های گوناگون را مبیّن این دریافت دانست و تاکید کرد: حضور فعّال و تاثیرگذار سپاه در 94 ماه جنگ تحمیلی و دستاورد های غرورآفرین در عرصه دفاع مقدس کارنامه درخشانی را از عملکرد سپاه نمایش می دهد، ایفای نقش سپاه در مقابل جنگ نیمه سخت و مقابله با غائله ها، آشوب ها و فتنه ها همچون غائله های سال های اولیه انقلاب در برخی استان ها از جمله آشوب های فرقۀ دمکرات و کومله درکردستان و حرکت های ایذایی بنی صدر، غائله سال 78 و فتنه 88 از جمله عملکرد موفّقیّت آمیزسپاه بوده است.

وی حضور مؤثّر در امنیت پرواز و ایجاد امنیت در شبکه ناوگان هوایی کشور و مقابله با دسیسه دشمنان را از جمله نماد‌های دیگر کارنامه موفّق سپاه دانست و ادامه داد: حضور سپاه در عرصه سازندگی و انجام هزاران پروژه ملّی در سطح کشور همچون تونل‌ها و پل‌ها و بر عهده گرفتن برخی فازهای بسیار فنی و پیچیده عسلویه و پس زدن و پیشی گرفتن از شرکت های خارجی؛ برگ زرین دیگری را برای این نهاد برخاسته از انقلاب رقم می زند.

«توان قدرتمند موشکی سپاه وحضور فعّال نیروی دریایی در آبهای خلیج فارس و پاسداری از حریم آبی کشور افتخار دیگری برای سپاه است. حضور نیروی زمینی در مقابله با اشرار و فرقه های وابسته و مزدور در شمال غربی و جنوب شرقی و پاسداری در بسیاری از مرزهای کشور گوشه‌ای از موفّقیت های سپاه است.»

نماینده ولی فقیه حضور سپاه در تقویت عمق استراتژیک انقلاب و نظام و مقابله با پدیده داعش در عراق و پاسداری از حریم اهل بیت و جبهه مقاومت وگسترش نفوذ معنوی انقلاب توسط نیروی قدس را از دیگر افتخارات مهمّ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد در مجموع به نظر می‌رسد سپاه کلام نورانی حضرت امام (ره) که فرمود : «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» را با همه وجود اثبات کرد و به منصه ظهور رساند.

حجت‌الاسلام سعیدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با وجود نقش بسیار فعّال و مؤثّر سپاه در پاسداری از انقلاب چرا برخی گروه ها، جریان ها و دولتمردان  در گذشته و حال این نهاد را تضعیف و با آن مخالفت می‌کنند توضیح داد: به رغم تفاوت در دشمنان خارجی و مخالفان داخلی و فضا سازی علیه سپاه، بین آنان نقاط اشتراکی وجود دارد که مربوط به رسالت، مأموریت و عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود.

وی با طرح این پرسش که ابتدا باید ببینیم از ابتدای انقلاب چه کسانی موافق و چه کسانی مخالف سپاه بوده اند اظهار داشت: به طور قطع در رأس موافقین، حضرت امام (ره) بود که همواره سپاه را تأیید می‌کرد و جمله معروف ایشان این بود که: «از سپاه راضی هستم و نظرم بر نمی گردد».

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای نیز چه در دورانی که در جایگاه ریاست‌ جمهوری قرار داشتند و چه در دوران رهبری همواره سپاه را مورد لطف و توجه قرار داده اند. همه خواص و نهاد هایی که دل در گرو نظام و انقلاب و ولایت فقیه داشته و دارند سپاه را تأیید می کنند و  مردم نیز  با همه توان سپاه را مورد محبت قرار می دهند.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه به تشریح مخالفت‌ها علیه سپاه پرداخت و اظهار داشت: در جبهه مخالف از ابتدا کسانی همچون بازرگان در مخالفت با کمیته ها و بنی صدر در مخالفت با سپاه و کمیته ها  و در دوره ی دوم خرداد برخی سیاسیون و دولتمردان، سپاه را  به شیوه های گوناگون مورد حمله قرار دادند و در دوره های بعدی هم هر دولتی که احساس می کرد سپاه مانع توسعه طلبی و انحرافات آنهاست به مخالفت با این نهاد برمی خاست.

وی فلسفه مخالفت‌ها و موافقت‌ها را در ماهیت و هویت و عملکرد سپاه دانست و گفت: اکثریت قریب به اتفاقِ کسانی که همسو با دشمن خارجی به سپاه حمله می‌کنند سپاه را مانع و مزاحم تحقق خواسته های خود می‌بینند و کسانی سپاه را مورد حمله قرار می دهند که در جهت تقابل با ولی فقیه و آرمان های نظام قرار داشته و در صدد تغییر ساختار نظام هستند؛ بنابراین مادامی که سپاه متکی به مبانی و اصول انقلاب بوده و از ولایت فقیه و ولی فقیه به عنوان مهمترین رکن حاکمیت دینی حمایت می‌کند این حملات ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس،نماینده ولی فقیه در سپاه مهمترین مشکل و چالش سپاه را کسانی دانست که در ایده و عمل با اصول و مبانی انقلاب زاویه دارند.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: این افراد با استفاده از بستر انتخابات وارد عرصه قدرت می شوند که بعضاً عملکردشان طی دوره های مختلف چالش هایی را به همراه داشته است و فرصت بالندگی و کارآمدی نظام را محدود ساخته است، که در این زمینه می توان به عدم توجه به ظرفیت های بومی و توانمندی های درونی کشور و تمرکز نگاه آنان به گشایش های بیرونی اشاره کرد.
ارسال نظرات