مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: در سال گذشته حدود 122 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت شد.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۸۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ ذبیح‌الله غریب چهارم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با عنوان اقتصاد مقاومتی که امروز با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان برگزار شد، با اشاره به افزایش تولیدات کشاورزی، اظهار کرد: تولید ثروت و ارزش افزوده استان  در بخش کشاورزی از 19 درصد که در سال 92 بوده است به 29 درصد در سال 95 رسیده است.

وی با تاکید بر وجود صنایع تبدیلی در استان عنوان کرد: در سال گذشته 13 صنایع تبدیلی افتتاح شد که 30 واحد صنعت تبدیلی نیز با رشد فیزیکی 30 تا 70 درصد وجود دارد که امیدواریم تا پایان تابستان به بهربرداری برسد.

این مسئول با بیان اینکه دو هزار و 300 نفر دربخش کشاورزی در استان مشغول به کار شده اند، گفت: ایجاد اشتغال خانگی و پایدار یکی از راههای ایجاد شغل و درآمد می‌باشد که در اسستان به این امر بسیار توجه شده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان تولید پرورش ماهی در قفس یک هزار و 400 تن افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته 36 مزرعه با ظرفیت 700 تن در آب های داخلی استان افتتاح شد و سه مجموعه نیز در کارون چهار راه‌اندازی شده است.

غریب با بیان اینکه در سال گذشته و دهه‌های اخیر چهارمحال و بختیاری با خشکسالی‌های پی در پی رو به رو شده است، گفت: متاسفانه امروزه با خشک شدن 50 درصد از قنوات استان، 30 درصد از چشمه‌ها و ممنوعه شدن 10 دشت استان، مابقی با کاهش 30 تا 60 درصدی منابع آبی مواجه هستند.

وی ادامه داد: با هدف گذاری‌های جهاد کشاورزی در این خصوص و مواجه شدن با کمبود منابع آبی در استان، به سمت تغییر الگوی کشت، اجرای سامانه نوین آبیاری و استفاده از بذرهای مقاوم به خشکسالی و کم آب روی آورده است.

غریب گفت: در این راستا میزان تولید محصولات کشاورزی از 1.1 میلیون تن در سال 92 به 1.4 میلیون تن در سال گذشته رسیده است.

ارسال نظرات