خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: شناخت معیارها و تطبیق آن با افراد نکته دیگری است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد اگر چه حضور گسترده مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است اما باید به مصداق‌ها نیز توجه کرد تا فرد مناسب انتخاب شود.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۸۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در جمع خبرنگاران درباره ضرورت تشخیص کاندیدای اصلح اظهار داشت: اگر بخواهیم به صورت تحلیل و منطقی درباره ضرورت انتخاب کاندیدای اصلح صحبت کنیم باید پیش از آن راهبرد دشمنان را خوب بشناسیم.

وی افزود: دنیای استکبار، آمریکا، اروپا و عوامل آنها در منطقه و درون کشور با هماهنگی و تعامل سه راهبرد اساسی را تعیین کرده و در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرای برنامه‌های خود را می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: راهبرد دشمنان شامل استفاده از فضاهاییمانند انتخابات و وارد کردن عناصر وابسته به خود از طریق مجامع قانونی نظام اسلامی در کشور هستند که پیش از این رهبر معظم انقلاب از این کار با عنوان نفوذ یاد کرده بودند.

وی عنوان کرد: دشمنان ضمن پیگیری پروژه براندازی نظام در بلند مدت به‌دنبال مشروعیت‌زداییاز نظام جمهوری اسلامی با استفاده از اتفاقاتی مانند آنچه در فتنه 88 انجام دادندهستند.

ابوحمزه تصریح کرد: در حوزه سیاسی باید توجه داشت ما تا زمانی که تحلیلی واقع‌بینانه از حرکت دشمنان نداشته باشیم نمی‌توانیم به راهکار مناسبی برای تقابل با آنها دست یابیم.

وی گفت: هنگامی که ما به بررسی نقش مردم در انتخابات و تعیین فرد اصلح می‌پردازیم تازه دلیل تقابل غرب با نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف هسته‌ای، موشکی، حقوق بشر، تروریسم و غیره معنا پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه دشمنان با این بهانه‌ها به دنبال زدن ریشه اسلام هستند، ابراز کرد: متاسفانه بسیاری از این تحلیل‌های ارائه شده از سوی افراد در استان و خارج از آن مناسب نیست چرا که بیشتر آنها به توضیح شاخ و برگ‌های استکبار می‌پردازند در حالی که راهبرد استکبار چیزی دیگری است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در کشور ما دقت لازم را ندارند و یا افرادی ساده لوح و ساده اندیش هستند که تحت تاثیر حرف‌های بیگانه قرار می‌گیرند و براساس آن تصمیم می‌‌گیرند.

ابوحمزه درباره نحوه تشخیص معیار‌های فرد اصلح بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: معیارهای که رهبری درباره کاندیدای اصلح فرمودند مطابق با شرایط کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به فرموده فرماندهی معظم کل قوا در حال حاضر مهمترین چالش کشور مسئله اشتغال، تولید، گرانی و بیکاری است به همین دلیل نیز ایشان اقتصاد از جمله معیارهای انتخاب قرار داده‌اند است و اگر مردم به آن توجه کنند مشکلات کشور در 4 سال آینده برطرف می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: اگر معیارهایی که رهبری در سخنرانی‌های متعدد خود فرمودند مورد توجه مردم قرار گیرد بسیاری از چالش‌های موجود در کشور برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از سال 94 درباره انتخاب فرد اصلح فرمودند اگر فردی معیارها را برای انتخاب کاندیدای اصلح در انتخابات بررسی کرد و به نتیجه‌ای نرسید به معتمدین محلی و انقلابی خود مراجعه کند تا این گونه فرد اصلح را تشخیص دهد.

ابوحمزه گفت: در جامعه ما تصور افراد این است که تمامی افراد تایید صلاحیت شده در شورای نگهبان افراد اصلح هستند به همین دلیل نیز اگر پای صندوق رای به هر فردی رای دهند اشکالی ندارد در حالی که این گونه نیست چرا که این افراد از جهت ضوابط و مقررات شورای نگهبان صالح هستند و تنها شرایط نامزدی برای انتخابات را به دست آورده‌اند.

وی عنوان کرد: شناخت معیارها و تطبیق آن با افراد نکته دیگری است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد اگر چه حضور گسترده مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است اما باید به مصداق‌ها نیز توجه کرد تا فرد مناسب انتخاب شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: هنگام انتخاب فرد، باید گذشته افراد، حال آنها، دیدگاه سیاسی، عملکرد، برنامه‌ها و فعالیت‌های آن در مسئولیت‌های مختلفی که داشتند نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: برنامه‌های ارائه شده از سوی نامزدهای ریاست جمهوری و ستادهای آنها نیز می‌تواند سبب افزایش بصیرت در مردم شود چرا که نشان می‌دهد ایا این افراد به اصول معتقد هستند یا خیر.

ابوحمزه با اشاره به لزوم دقت در بیانات و نگاه رهبر معظم انقلاب که فهرست‌بندی و اولویت‌بندی شده‌اند، گفت: تطبیق سخنان و عملکرد افراد با معیارهای رهبر معظم انقلاب می‌تواند در انتخاب فرد اصلح کمک کند لذا اگر مردم توجه لازم را داشته باشند می‌توانند به مواضع افراد درباره استکبار، اقتصاد مقاومتی، نفوذ، افزایش روند رشد علمی کشور و امثالهم پی ببرند یا اینکه این افراد تا چه اندازه به برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم و حل مشکلات قشر مستضعف جامعه توجه دارند.

وی در باب مسئله وحدت نیز گفت: باید توجه داشت این مهم در بین نیروهای خودی که قانون اساسی، ولایت فقیه و اصول را قبول دارند قابل بحث است نه جریان‌های سکولار غیرمعتقد به ولایت‌فقیه، قانون اساسی لذا در موضوع وحدت نیروها باید سخنان رهبر انقلاب درباره نیروهای خودی و غیرخودی مورد توجه قرار گیرد چرا که وحدت با غیرخودی‌ها معنا ندارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود سه جریان انقلابی غیرانقلابی و ضدانقلاب را نام برده که ما باید با تلاش خود نیروهای غیرانقلابی را نیر انقلابی کنیم، افزود: باید هنگام بیان وحدت معنای آن را نیز بیان کنیم برخی می‌گویند با سران فتنه وحدت داشته باشیم در حالیکه به فرموده رهبر انقلاب فتنه خط قرمز نظام است و نمی‌شود با آنها و افرادی که می‌گویند در صورت مذاکره با آمریکا مشکلات کشور برطرف می‌شود وحدت داشت.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به اهداف بلند انقلاب اسلامی که در نهایت آن تمدن نوین اسلامی قرار دارد برسیم باید به موضوع وحدت و انسجام نیروهای مومن انقلابی توجه کنیم اظهار داشت: برای ایجاد وحدت باید بصیرت مناسب در حوزه دشمن شناسی ایجاد شود چرا که خود این بصیرت از عوامل وحدت آفرینی است.

ابوحمزه ارتقاسطح معنویت جامعه، اطاعت از ولایت و توجه به عقب نیافتادن و جلو نزدن از ولی فقیه را از عوامل ایجاد وحدت در جامعه بیان کرد و گفت: قانون اساسی میثاق ملی کشور و انقلاب است و میثاق معنوی آن شامل افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) است که تبلور آن در گفتار، سیاست‌ها و هدایت‌های رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه قانونی اساسی و پایبندی به آن باید برای همه آحاد جامعه از جمله مسئولان به عنوان مبنا قرار گیرد، گفت: باید با فرهنگ‌سازی پایبندی به قانون در انتخابات نیز بیش از پیش در جامعه رواج یابد تا مردم و مسئولان در هر جایگاه و شانی قانون را مبنای کار خود قرار دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند" اگر می خواهید عدالت در جامعه انجام شود قانون را در همه عرصه‌ها عملی کنید" افزود :بسیاری از مشکلات ما در عرصه‌هایی مانند حقوق‌های نجومی، اختلاس، مفاسد اقتصادی، دو تابعیتی‌ها، قاچاق کالا و غیره به دلیل عدم التزام و عدم اجرای قانون توسط برخی مسئولان است.

وی گفت:نباید پایبندی به قانون و تبعیت از آن را منحصر به انتخابات کرد چرا که اگر فردی به وظایف خود عمل کند بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل شده و جلوی بسیاری از مفاسد نیز گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات