مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با راه اندازی واحد جدید بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس روزانه ۳ میلیون لیتر به تولید بنزین یورو ۴ کشور افزوده می شود.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۹۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از  خبرنگار مهر، هاشم نامور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: با تلاشهای شبانه روزی کارکنان و متخصصان داخلی، پروژه واحد جدید بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس مراحل پایانی راه اندازی راطی نموده و آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحد جدید بنزین سازی پروژه افزایش ظرفیت را می توان به چهار بخش تصفیه نفتای سنگین، اکتان افزا، احیاء کاتالیست و تثبیت کننده تقسیم کرد که عملیات اجرایی بخش تصفیه نفتا(NHT) به عنوان تامین کننده خوراک بخش بنزین سازی، در بهمن ۹۵ تکمیل و راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

نامور با بیان اینکه پروژه افزایش ظرفیت تولید بنزین از طرح های مهم کشور و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی در سیاستهای کلان کشور است افزود: بمنظور تحقق این رویکرد و رفع نیاز کشور در حوزه انرژی و تامین فرآورده های نفتی، توسعه ظرفیت پالایشی، حفظ منافع ملی و بهره گیری از سرمایه گذاری های انجام شده با تلاش کارکنان متعهد، پروژه واحد جدید بنزین سازی آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: ظرفیت واحد جدید بنزین سازی روزانه ۲۵ هزار بشکه است که موجب تولید روزانه سه میلیون لیتر بنزین با کیفیت مطابق با استانداردهای یورو ۴ می شود و ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه تا سقف ۱۲ میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

نامور خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت تولید بنزین نهایی پالایشگاه، ارتقاء کیفیت فرآورده های نفتی، بهینه سازی مصرف انرژی، بهبود عملکرد اقتصادی، کاهش آلاینده های زیست محیطی، استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیتها و امکانات داخلی، فراهم گردیدن زمینه های اشتغال مولد و مستمر، ارتقاء سطح دانش و تجربه نیروی انسانی شاغل در پروژه ها، ارتقاء توانمندی شرکتهای داخلی برای حضور مؤثرتر در عرصه های رشد اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور، ایجاد بسترهای لازم برای تربیت نیروهای متخصص، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی و حرکت به سمت خودکفایی در تولید فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور از دستاوردهای اجرای این پروژه است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با توجه به اهمیت بهره برداری و راه اندازی پروژه افزایش ظرفیت بنزین، کارکنان و متخصصان پالایشگاه نفت بندرعباس در دو شیفت کاری به شکل تمام وقت و حتی در روزهای تعطیل مشغول به فعالیت شدند.

نامور افزود: اجرای موثر، کارآمد، موفقیت آمیز و همزمانی راه اندازی پروژه با سایر فعالیتهای واحد های عملیاتی، با برنامه ریزی، کنترل دقیق، پایش مستمر و روزانه پیشرفت کار با حداکثر بهره گیری از پتانسیل های موجود و با مشارکت، همکاری، همدلی و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شاغل در پروژه محقق شده است.

وی عنوان کرد: طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای ۹ واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت ۲۱ هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت ۱۲۰ تن در روز از واحد های مهم این طرح است.
ارسال نظرات