مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه عاشورا اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش در تقابل با استکبار جهانی دانست و آن را تامین کننده امنیت در مقابل تهدیدهای اقتصادی دشمن عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۵۱۷۰۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

محمدجواد عقلمندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی گفت: نامگذاري امسال به نام اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال پيام هاي روشني براي ما دارد و تكاليف و مسئوليت هاي بسياري را براي ما ايجاد مي كند.

وی افزود: پيام اين نامگذاري در وهله نخست اين است كه ما در سال هاي گذشته در بحث اجرايي كردن اقتصادمقاومتي نمره قابل قبولي به دست نياورديم و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، به عنوان ناخداي كشتي انقلاب و كشور دوباره مسير درست حركت را به دولت و مردم گوشزد كردند.

عقلمندی با اشاره به اینکه اين نامگذاري مسئوليت هايي را براي همه بوجود مي آورد، تاکید کرد: ايشان به عنوان كسي كه مشكلات مملكت را بهتر از همه رصد مي كنند، بر روي مهم ترين اين مشكلات كه امروز به پاشنه آشيل اين كشور تبديل شده دست گذاشته اند، امروز اقتصاد و جنگ اقتصادي به عنوان نقطه تقابل كشور با استکبار جهانی است و اصطلاحا همان «جبهه جنگ ماست» و تنها راه موفقيت در اين جبهه نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتي است.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه عاشورا با اشاره به ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی مي تواند ما را در مقابل تهديدات اقتصادي دشمنان مصون و آينده كشور و فرزندان اين مرز و بوم را تامين کند، اما براي نيل به هدف اجراي اقتصاد مقاومتي مولفه هايي لازم است كه مهم ترين اين مولفه ها روحيه جهادي و بسيجي است.

وی با اشاره به دیگر مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: اگر مديران داراي روحيه بسيجي باشند و دولت مردان روحيه جهادي داشته و به وظيفه اي ديني و ملي خود عمل کنند، اگر كارگر كار كردن در عرصه صنعت را همسنگ با جهاد في سبيل الله بداند و آحاد مردم خريد كالاي ايراني را براي خود يک افتخار بدانند، اگر سيستم بانكي ما حركت به سمت سيستم بانكي اسلامي را وظيفه خود بداند و اگرهاي بسيار ديگر، مطمئنا كشور ما اين بار هم همچون گذشته از اين امتحان هم سربلند خارج خواهد شد.

عقلمندی در ادامه با تشریح نقش بسيج بوي‍ژه بسيج كارگري در شرايط فعلي و ارتقای بهره وري توليد ملي عنوان کرد: ما به عنوان خادمين مديران و كارگران بسيجي استان حركت در جهت رفع مشكلات واحدهاي صنعتي و كمک به احقاق حقوق كارگران و تلاش در جهت ايجاد فرهنگ بسيجي و جهاد در عرصه وسيع صنعت استان را وظيفه خود مي دانيم و براي نيل به اين هدف از همه ظرفيت هاي موجود استان استفاده مي كنيم.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه عاشورا با مثبت ارزیابی کردن تعامل بسيار خوب سازمان بسيج كارگري استان با ادارات و سازمان هاي مرتبط با عرصه صنعت بیان کرد: نگاه وي‍ژه و توام با كرامت سردار كريميان فرمانده سپاه عاشورا به كارگران و مباحث اشتغال و توليد و تاكيدات مستمر ايشان در خصوص پيگيری مشكلات صنعت و به ویژه مشكلات كارگران، وجود شوراي عالي قشر کارگري استان با عضويت افرادي فرهيخته و آشنا با مسائل صنعت در كنار مسئول سازمان براي سياست گذاري ورفع مشكلات جامعه هدف و داشتن سرمايه بزرگ محبوبيت و علاقه اي كه عموم مردم خصوصا كارگران و مديران به سپاه و بسيج دارند و اين نهاد مقدس را ملجا براي رفع مشكلات خود مي دانند، همه و همه در خدمت و در جهت اجرايي شدن فرمان رهبری مبني برتحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی كارگران زحمت كش را ذخاير انقلاب و نظام دانست و اظهار داشت: کارگران در لحظات خطر در كنار انقلاب اسلامی بودند، وقتي تهديد انقلاب را در جنگ ديدند همچون سردار رشيد اسلام شهيدجعفر زوارها كارخانه را رها كرده و به جنگ با دشمنان اسلام شتافتند و در جبهه هاي حق عليه باطل به يكي از سرداران بزرگ اسلام تبديل شدند و در آخر به خيل شهداي اسلام پيوستند.

عقلمندی در پایان افزود: اكنون كه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، جنگ واقعي جنگ اقتصادي است، کارگران در سنگر توليد همچون يک جهادگر مشغول كارند و اين كار را بزرگترين عبادت مي دانند چون با اين كار در حال عمل به دستور رهبر و ولي خود هستند.

ارسال نظرات