سازنده پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس خطاب به نوبخت:
سردار عبدالهی از افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس در روزهای آتی خبر داد و خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما اگر تونل بکنیم، راحت تریم تا پیگیر یک نامه شویم.
کد خبر: ۸۸۵۱۷۳۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عبدالهی در مراسم امضای تفاهم نامه آبرسانی به شهرهای استان خوزستان افزود: با اجرای این طرح، نه تنها از واردات بنزین بی نیاز خواهیم شد بلکه امکان صادرات بنزین نیز فراهم خواهد شد.
وی گفت: تاکنون بیش از 100 میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید شده و 1.3 میلیارد دلار نفتا و گازوئیل سبک و سنگین بفروش رفته است.
سردار عبدالهی با اعلام آمادگی این قرارگاه برای مشارکت در طرحهای بزرگ ملی بخصوص در استان خوزستان که در زمان جنگ بیشترین صدمات را از هجوم ارتش صدام دید ، گفت: با این حال بروکراسی اداری پدر همه ما را درآورده و خیلی اذیت می شویم.
وی خطاب به آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما اگر تونل بکنیم، راحت تریم تا پیگیر یک نامه شویم.

تفاهم نامه رفع مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان عصر دیروز به امضای رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزیر نیرو و رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا رسید.

حمید چیت چیان وزیر نیرو در این مراسم با بیان اینکه باید از تمام ظرفیتهای موجود برای تجهیز مالی این طرح عظیم بهره بگیریم گفت: وزارت نیرو برای تامین مالی این طرح عظیم از 1.5 سال پیش مذاکرات خود را با موسسات ژاپنی ، کره ای ، فرانسوی ، اسپانیایی و حتی انگلیسی آغاز کرد تا بتواند از فاینانس آنها بهره بگیرد.

وی با بیان اینکه بانکهای داخلی توان این را ندارند که تمام تسهیلات این طرح بزرگ را برعهده بگیرند افزود: همچنین  قرار است قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا قرار داد این طرح عظیم را بر عهده بگیرد.

براساس این طرح قرار است 71 شهر و 3785 روستای استان خوزستان از آب شرب و با کیفیت بهره مند شوند همچنین قرار است فاضلاب شهرهای اهواز و 16 شهر دیگر استان جمع آوری و تصفیه شود و با اجرای اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهری از اتلاف بخش عمده ای از منابع آب شرب شهرهای استان ممانعت بعمل آید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبارات مصوب دولت برای استان خوزستان 1630 میلیارد تومان بود که تا امروز 1793 میلیارد تومان یعنی 110 درصد بودجه پیش بینی شده محقق شده است.

محمد باقر نوبخت در جلسه امضای تفاهم نامه آبرسانی به شهرهای استان خوزستان گفت: خوزستان از استانهایی است که مورد اهتمام ویژه دولت قرار دارد و دولت برای عمران و آبادانی استان خوزستان پیگیری می کند.

وی گفت: چندین بار به استان خوزستان سفر کردیم که امضای تفاهم نامه آبرسانی به شهرها و روستا، ایجاد تاسیسات فاضلاب و اصلاح شبکه توزیع آب استان خوزستان در همین راستا صورت می گیرد.

به گزارش تسنیم،نوبخت با اشاره به برنامه دولت برای تسطیح و نوسازی 550 هزار هکتار از اراضی استان های خوزستان وایلام که 90 درصد آن در استان خوزستان واقع است ، گفت: دولت برای اجرای این طرح بودجه خوبی تخصیص داد و کار به سرعت در حال انجام است

وی ابراز امیداوری کرد با همکاری قرار گاه خاتم الانبیا و استفاده از فاینانس خارجی طرح عظیم فعلی در مدت سه سال به بهره برداری برسد.
ارسال نظرات