مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

بعثت مروج عقل، قانون و اخلاق است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بعثت را مروج عقل، قانون و اخلاق دانست و گفت: عید مبعث، روز وحدت ملت‌های اسلامی در مقابل کفر و استبداد است و مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی باید دست در دست هم در مقابل بدخواهان و دشمنان اسلام بایستند.
کد خبر: ۸۸۵۱۷۳۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

حجت‌الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ ضمن تبریک به مناسبت عید بزرگ مسلمانان جهان وجه مشترک شیعه و سنی را توحید و رسالت پیامبر(ص) دانست و گفت: روز مبعث پیامبر(ص) روزی برای همدلی میان جهان اسلام، چراکه از نگاه قرآن، امت اسلامی یک امت واحد است و تمام اندیشه‌های گوناگون در سایه اسلام قرارگرفته است.

وی افزود: 27 رجب سالروز مبعث پیام آور صلح و عدالت حضرت محمد مصطفی(ص) است، و رفتار و کردار پیامبر(ص) در همه جهات برای همگان الگو و اسوه کامل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: با بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) اصول و ارزشهای الهی و اسلامی در جامعه استقرار یافت و به واقع باید فلسفه بعثت را زنده کردن اخلاق و کرامات اخلاقی و پاسداری از ارزش‌های انسانی دانست که مهمترین هدف آن گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است.

حجت‌الاسلام قربانپور بعثت یعنی سرآغاز مبارزه با هرگونه شرک و انحراف فکری، عقیدتی، عملی و تجلی حق در برابر باطل و باطل پرستی و نابودی هرگونه باطل و بیهوده‌گرایی دانست و افزود: وحدت، اتحاد و انسجام اسلامی محصول و ثمره مبعث پیامبر اسلام(ص) است.

وی افزود: در زمان بعثت جامعه‌ای مملو از سنت‌های جاهلیت و باورهای غلط پیش روی پیامبر عظیم الشان اسلام( ص) قرار داشت و پیامبر اسلام(ص) به یاری خداوند هدایت جامعه جاهلی آن روز را آغاز کرد و کار به جایی رسید که جامعه جاهلیت آن زمان تبدیل به جامعه اسلامی و با فضیلت شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: عید مبعث، روز وحدت ملت‌های اسلامی در مقابل کفر و استبداد است و مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی باید دست در دست هم در مقابل بدخواهان و دشمنان اسلام بایستند.

حجت‌الاسلام قربانپور در پایان خاطرنشان کرد: بعثت مروج عقل، قانون و اخلاق است و این سه چیز همان‌هایی هستند که بشر برای سعادت به آن‌ها نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار