خبرهای داغ:
سرلشکر خلبان شهید «علی بختیاری» از جمله اسطوره‌های شهادت است که جانش را در جنگ تحمیلی تقدیم دین و امام و اسلام و ایران و ایرانی کرد؛ این شهید بزرگوار در سال 96 به عنوان شهید شاخص شهرستان رزن معرفی شده است.
کد خبر: ۸۸۵۱۷۳۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، به اعتقاد ما شهیدان همیشه زنده و جاوید هستند و در نزد خداوند زیست می‌کنند؛ شهیدان نماد یک زندگی انسانی هستند که هرگز خاطره‌های آنان فراموش نخواهد شد .

خلبان شهید «علی بختیاری» از جمله اسطوره‌های شهادت است که جانش را در جنگ تحمیلی تقدیم دین و امام و اسلام و ایران و ایرانی کرد؛ این شهید بزرگوار در سال 96 به عنوان شهید شاخص شهرستان رزن معرفی شده است.

خلبان شهید «علی بختیاری» در تاریخ 1334 در روستای گاوسوار بخش سردرود شهرستان رزن دیده به جهان گشود .

این خلبان دلیر و شجاع سال 1354 به استخدام هوانیروز در آمد و پس از گذراندن آموزش های نظامی و تخصصی پرواز با بالگرد به دانشکده مرکز آموزش هوا نیروز اصفهان اعزام شد و پس از آن موفق به اخذ گواهی نامه خلبانی گردید و در ردیف تیز پروازان هوا نیروز به حراست از میهن اسلامی ایران مشغول شد .

شهید «بختیاری» در عمر کوتاه مدت خود خدمات شایسته‌ای را در یاری رساندن به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان و همچنین مقابله با سوداگران مرگ انجام داد.

این شهید بزرگوار با آغاز جنگ تحمیلی، پرواز با بالگرد 205 وظیفه سنگین‌تری را بر دوش گرفت و آن یاری رساندن به مجروحان جنگی و رساندن امکانات به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود.

آخرین مأموریت شهید خلبان «بختیاری» همراه با خلبان «صفر بساطی» در هیجدهم خرداد سال 1360 در منطقه غرب کشور بود که در حال پشتیبانی از یک ستون نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بودند که بالگردشان هدف موشک دشمن بعثی عراق قرار گرفت و در نزدیکی مهاباد سقوط کردند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

اکنون نام خلبان شهید «بختیاری» با درجه سرلشکری در آمار شهدای هوا نیروز ثبت شده و مزار وی در زادگاه خویش و در روستای گاوسوار از بخش سردرود رزن است.

یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات