رییس مرکز بهداشت شهرستان زرند :

مرکزبهداشت و درمان وظیفه ذاتی خود را ار تقاء و حفظ سلامت جامعه می داند

مهندس عربپورافزود : در مرکز شهرستان ما قبلاً فقط یک مرکز داشتیم در حال حاضر 4 مرکز دیگر رابرای ساخت شروع کرده ایم..
کد خبر: ۸۸۵۱۷۵۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛مهندس عرب پور رییس مرکز بهداشت شهرستان زرند در گفت و گویی صمیمی با خبرنگار ماضمن تبریک یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت خدمت همشهریان با ارائه گزارش مختصری ازعملکرد سال گذشته این مرکز درمانی  گفت: شهرستان زرند دارای جمعیتی بالغ بر 133 هزار نفر می باشد که شامل 128 هزار نفر جمعیت ایرانی و چهار هزار و پانصد نفر افاغنه تحت پوشش مرکز بهداشت قرار دارند.
ماشاا... عربپور با بیان اینکه 14 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و 57 خانه بهداشت را داریم که کار خدمت رسانی را انجام می دهند، افزود: با توجه به طرح تحول نظام سلامت، مرکز بهداشت شهرستان نیز پیگیر اجرای این طرح در سطح شهرستان بود و در این راستا 50 نیرو اعم از کارشناس، کاردان، پزشک و سرایدار جهت ارائه خدمات بهتر به سیستم اضافه کردیم.
وی خاطر نشان ساخت  : مراکز بهداشت ودرمان به عنوان مسئول ارائه دهنده خدمات سلامت درسطح شهرستان   ضمن حفظ وارتقاء سطح سلامت کلیه افراد تاکید بیشتری   به ارائه خدمات به گروههای آسیب پذیر   دارد تا جامعه تحت پوشش هر چه بیشتر از این خدمات   بهره مند گرددواین شبکه در همه حال وظیفه ذاتی خود را ار تقا و حفظ سلامت جامعه می داند ودر این راستا از تمامی پتانسیل های موجود شهرستان استفاده خواهد کرد .
وی با بیان اینکه در خود شهر زرند نیز خدمات از حالت غیرفعال به فعال تبدیل شد، تصریح نمود: در سیستم نوین سلامت کلیه افراد تحت پوشش و خدمات قرار گرفتند و از هر هزار و پانصد نفر یک مراقبت سلامت گرفتیم.
رییس مرکر بهداشت زرند ادامه داد: در بحث غربالگری بیماران، کودکان، زنان باردار و سایر گروه های جامعه هدف که در طرح قرار دارند خدمات بهداشتی ،درمانی ارائه می گردد.
وی گفت: قبلاً پرسنل بهداشت محیط، کارشناس تغذیه و روان شناسی که در مراکز نبود ، اما در حال حاضر این خدمات به صورت فعال در مراکز ارائه می گردد.
عربپور از راه اندازی سامانه سیب یا سلامت ایرانیان خبر داد و افزود: مشخصات کلیه افراد شهرستان را وارد این سامانه کردیم و زمانی که مشخصات افراد را وارد کنیم کلیه خدماتی که در زمینه سلامت این افراد ایجاد شده است مشخص است و به صورت آنلاین است.
وی تصریح کرد: این طرح تحول بزرگی است که در بهداشت شهرستان انجام شده است که لازم است از مسوولین دانشگاه وزارتخانه که خدمت بزرگی به هموطنان علل الخصوص همشهریان زرندی داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.
عربپور با بیان اینکه کارهای مهمی در بحث بازسازی و ساخت مراکز درمانی در زرند انجام شده است، افزود: در زرند بعد از انقلاب فقط یک مرکز بهداشتی و درمانی ساخته شده که آن هم در دو سال گذشته ساخته شد ولی در حال حاضر شانزده پروژه عمرانی در شهرستان در حال اجرا است.
وی همچنین افزود: ما در شهر زرند دو مرکز شهری روستا داشتیم که روستاهای اطراف باید به پزشک داخل شهر مراجعه می کردند که با بازنگری این دو مرکز تبدیل به چهار مرکز نمودیم.
وی به پروژه های عمرانی که در حال اجرا می باشندنیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ساخت مرکز بهداشتی درمانی نعیم‌آباد، محمدآباد، عزیزآباد و مهدی‌آباد مصوب کردیم که در حال راه‌اندازی است. خانه پزشک و سرایداری بهاء آباد را نداشتیم که الان ما ساخت این مراکز را هم شروع کردیم.
رییس مرکز بهداشت افزود : در مرکز شهرستان ما قبلاً فقط یک مرکز داشتیم در حال حاضر 4 مرکز دیگر رابرای ساخت شروع کرده ایم پایگاه بهداشتی درمانی اکبرآباد ، پایگاه شهید زمانی ، پایگاه شهرک امام خمینی(ره) ، پایگاه شهید درگاهی که این پایگاه ها از سال گذشته مراحل ساخت آنها آغاز گردیده است .
وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه چندین سال از انقلاب می گذرد ما یک مرکز برای آموزش  بهورزی در شهرستان نداشتیم که پیگیری کردیم این مرکز در سه طبقه با زیربنا 1500متر مربع همراه با خوابگاه پسرانه و دخترانه در حال ساخت است همزمان با ساخت این مراکز نسبت به ترمیم و ساخت 4 خانه های بهداشت روستاهای داهوئیه ، حمیدیه  ، سیریز و سلیمان آباد که در اثر زمین لرزه آسیب دیده اند اقدام نموده ایم  یعنی 16 پروژه با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 400 میلیون تومان در حال ساخت هستند .که انشاالله یک تحول عظیمی در بحث بهداشت و سلامت خواهد بود .
مهندس عرب پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحث بهداشت محیط شهرستان اظهار داشت سال گذشته حدود 18300 مورد بازدید از مراکز تهیه  و توزیع مواد غذائی و اماکن  عمومی داشتیم که در این بازدیدها حدود 5/6 تن مواد غذائی فاسد شده را جمع آوری و معدوم نمودیم . ودر این راستا سال گذشته 406 مورد اخطار بهداشتی  صادرو به113 مورد شکایت رسیدگی نموده ایم و 54 مورد افراد متخلف را به تعزیرات حکومتی معرفی کرده ایم و34 مورد مرکز عرضه کالای غیر بهداشتی را تعطیل نمودیم .
وی در خصوص برگزاری کلاسهای آموزش خانواده تصریح نمود : در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی برای مردم  در بحث اعصاب و روان خوشبختانه با توجه به آموزش های مستمرو پیگیریهای انجام شده  بازخورد این کلاس ها در کاهش آسیب های اجتماعی بویژه خودکشی ها نقش بسیار موثری را داشته است .
مراکز بهداشت و درمان وظیفه ذاتی خود را ار تقاء و حفظ سلامت جامعه   می داندمراکز بهداشت و درمان وظیفه ذاتی خود را ار تقاء و حفظ سلامت جامعه   می داند
ارسال نظرات