خبرهای داغ:
رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس از برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی با محوریت خوانش متون ایرانی توسط بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس در نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۱۷۷۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

محمدرضا عطایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: نشست‌های کتاب‌خوانی با محوریت خوانش متون ایرانی با همکاری کافه ماتیکان در کتابخانه تخصصی ایران‌شناسی نهاوند برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور آشناسازی مردم به خصوص جوانان با هویت ملی خود، پروژه «تمدن ایرانی» یکی از برنامه‌های بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس است که در آن سعی می‌شود، جلوه مختلف تمدن ایرانی معرفی و توضیح داده شود.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس عنوان کرد: فاز بعدی این برنامه بررسی حوزه تمدنی- فرهنگی زاگرس به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرشاخه‌های «تمدن ایرانی» است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راه‌های بازشناسی تمدن هر کشوری، خوانش متون آن سرزمین است؛ با وجود غنای بسیاری که ایران در حوزه متون کهن دارد، متاسفانه تاکنون تلاش لازم برای آشنایی عموم مردم با این بخش از تمدن ایرانی انجام نشده است؛ از این‌رو اولین فاز پروژه «تمدن ایرانی» به نشست‌های کتاب‌خوانی با محوریت خوانش متون ایرانی اختصاص یافت.

عطایی گفت: اولین کتاب انتخاب شده برای این نشست‌ها، متن «بُندَهِش» است، بندهش یکی از مهم‌ترین متون آئینی- تاریخی ایران باستان است که درباره اسطوره‌های کیهان‌شناسی و آغاز خلقت، بحث کرده و بخش‌هایی از آن نیز به جغرافیای ایرانشهر و تاریخ کیانیان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در حقیقت موضوع اصلی این کتاب آفرینش جهان و رستاخیز است، افزود: تعداد نشست‌های در نظر گرفته شده برای این کتاب ۱۲ جلسه است و در پایان دوره نیز به شرکت‌کنندگان گواهی ارائه خواهد شد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس ادامه داد: پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و منطقه یکی از دغدغه‌های همه مسئولین است، به همین دلیل با راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ایران‌شناسی و برگزاری نشست‌هایی از این دست، تلاش می‌کنیم عموم مردم به خصوص نسل جوان را به خواندن کتاب به خصوص کتاب‌های مربوط به تمدن ایران و ایران‌شناسی علاقمند کنیم.

وی گفت: اولین نشست روز سه‌شنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ مصادف با روز اسناد ملی و میراث مکتوب ساعت ۱۹ در محل کتابخانه تخصصی ایران‌شناسی نهاوند واقع در خیابان آزادگان، کوچه یاحسین، جنب کوچه معتمدی برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات