خبرهای داغ:
امروز پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس است، تهاجم نظامی که آمریکایی‌ها از آن به «عملیات دلتا» یاد کردند و برای جیمی کارتر، رئیس جمهوری وقت آمریکا گران تمام شد.
کد خبر: ۸۸۵۱۷۷۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، پنجم اردیبهشت ماه سال 59 بود که با حمله نظامی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران در طبس در چنین روزی‌دنیا شاهد شکست مفتضحانه شیطان بزرگ در مقابله با نهضت خونین اسلامی ایران بود و نیز در این ماجرا عظمت و شکست ناپذیری انقلاب الهی ما به جهانیان ثابت گشت.

این ‌شکست مفتضحانه زمانی ‌رخ ‌داد که ‌آمریکا درصدد برآمده ‌بود تاسرافکندگی و افتضاح ناشی از تسخیر لانه‌جاسوسی در تهران را با ربودن جاسوسان از لانه جاسوسی جبران کند.

پس از فتح لانه جاسوسی آمریکا به دست توانای فرزندان قهرمان ملت مسلمان ایران، بزرگ‌ترین پیروزی در بُعد جهانی، نصیب جمهوری نوپای اسلامی ایران شد این عمل انقلابی موجب شد که افسانه شکست‌ناپذیری‌آمریکا به پوچی گراید و ملل مستضعف جهان، که تا پیش از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران جرأت‌ هیچگونه حرکت مخالف علیه آمال و اهداف شیطان بزرگ را نداشتند، ترس و وحشت را به کنار نهند و با پیروی از ملت مسلمان ایران زبان به اعتراض بگشایند و برای آزادی خویش از بندهای اسارت تلاش کنند.

فتح لانه جاسوسی آمریکا، قدرت و ابهت آمریکا را در جهان شکست و جمهوری اسلامی ایران و انقلاب‌ شکوهمند اسلامی را الگوی همه حرکتهای رهایی بخش ساخت، حضرت امام خمینی(ره) با عباراتی کوتاه، ارزش فتح لانه جاسوسی و پیروزی بزرگ انقلاب را در بعد جهانی، اینگونه بیان فرمودند؛ «ارزش این عمل این است که شکسته شد آن بت بزرگی که برای ملت ها تراشیده بودند»

شیطان بزرگ، در پنجم اردیبهشت سال 59 با تعدادی هواپیمای نظامی و بیست هلیکوپتر، حمله خویش را به‌ایران آغاز کرد این هواپیماها و هلیکوپترها که حامل موتورسیکلت ها و جیپ های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل بودند در صحرای طبس فرود آمدند تا از آن مکان، عملیات آزادسازی گروگان ها را آغاز کنند، آن ها قصد داشتند ابتدا با سلاح های شیمیایی، پاسداران جاسوسخانه را از پای درآورده و زمینه ورودهلیکوپترها را به جاسوسخانه آماده سازند و پس از ورود هلیکوپترها کماندوها به طور ضربتی گروگان ها را آزاد کرده و به داخل هلیکوپتر منتقل ساخته و سپس راهی پایگاهی شوند که هواپیمای حمل و نقل سی -130 مستقر بودند، کماندوهای آمریکا برای اینکه بتوانند عملیات آزادسازی گروگان ها را به نحو احسن انجام‌داده و نتایج مطلوب را به‌دست آورند! مدت‌ها پیش از عملیات، به منطقه ، آریزونا اعزام شده بودند تا درشرایط سخت آنجا، که شبیه به شرایط صحرای طبس می‌باشد، تمرین‌های لازم را انجام دهند و به محض‌ورود در طبس، آمادگی‌های لازم را برای اجرای طرح داشته باشند.

حادثه ای که همواره تجربه تلخی برای آمریکا و چراغی فروزان برای مردم ایران در اعتقاد به حقانیت نظام اسلامی و ایستادگی در مقابل توطئه های دشمنان بوده است.

در آن سال‌ها انقلاب اسلامی ایران، نظام نوپا و نو رسته ای بود که منافع نامشروع آمریکا را تنها در خاک خودش تهدید می کرد، ایران امروز ولی به حدی از اقتدار در جهان و منطقه رسیده و به درجه‌ای از قدرت نائل آمده است که منافع نامشروع ایالات متحده را در غرب آسیا تهدید می کند، پیشرفت‌های نظامی،‌ علمی و هسته‌ای ایران ابزار جنگ نرم‌ کشورمان در نبرد با شیطان بزرگ است. به همین علت روشن، کینه و نفرت آمریکا بیش از هر زمان دیگری است.

اگر اقتدار بازدارنده نظامی ما به این سطح نرسیده بود، امروز شاهد ده‌ها حمله مشابه آنچه که در طبس رخ می بودیم، امروز این اتفاق رخ نمی دهد و تنها صحبت از گزینه‌های نظامی روی میز می شود ولی جرأت عملی کردن آن را ندارند، چراکه علت آن، توان بازدارندگی نظامی است که به لطف خدا و همت مدافعان این مرز و بوم ایجاد شده است، اگر شن‌‌ها روزی به امر خداوند مامور شدند تا ضامن امنیت این کشور باشند، امروز فرزندان ایران اسلامی با ایمان خود اجازه نخواهند داد پای حتی یک آمریکایی به مرزهای مقدس این کشور باز شود.

این شکست، آن قدر عظیم بود که گویی نیروهای شیطانی نیز به یاری و مساعدت نیروی ماورای طبیعت در این واقعه اعتقاد داشتند؛ به طوری که وقتی از «هارولد بروان»، وزیر دفاع وقت آمریکا چگونگی این شکست را پرسیدند، چنین پاسخ داد: «آیت الله خمینی در بالکن مقر سکونت خود حضور یافت و با هر حرکت دست او، یک هواپیما به زمین افتاد». پیام مهمی که در بازخوانی ناکامی توطئه های گوناگون دشمنان - که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون علیه انقلاب اسلامی داشته‌اند وجود دارد، این است: مادامی که مسئولان نظام اسلامی و مردم، در مسیر آموزه‌های حیات بخش الهی گام بردارند، امدادهای غیبی همواره پشت و پناه انقلاب و جمهوری اسلامی خواهد بود؛ همان گونه که به گفته امام، آن دانه های شن، مأمور خداوند بودند. امدادهای غیبی الهی، با خنثی کردن توطئه آمریکا، بقا و استمرار انقلاب اسلامی را تضمین کردند.

رحیم رضاخانی

ارسال نظرات