خبرهای داغ:
حسینی رياست اداره هواشناسی گلپایگان با اشاره به اینکه گلپایگان چهارمین شهرستان از لحاظ میزان بارش باران در استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: فریدون شهر، خوانسار و سمیرم به ترتیب نسبت به گلپایگان در میزان بارش سالیانه پیشتاز هستند.
کد خبر: ۸۸۵۱۸۰۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان به نقل از دیار عالمان،رئیس اداره هواشناسی گلپایگان گفت:با بارش های ماه های اخیر، گلپایگان در وضعیت ترسالی قرار گرفت.

سید مهدی حسینی با اشاره به بارندگی در ماه های اخیر عنوان کرد: بارش فروردین ماه تا امروز ۵۴/۵ میلی متر بوده است .

وی با اشاره به این نکته که سال زراعی از اول مهر ماه شروع و تا مهر ماه سال بعد ادامه دارد، گفت: گلپایگان از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون ۳۰۶/۲ میلی متر بارش داشته است که این مقدار نسبت به سال گذشته و شرایط مشابه چیزی حدود ۴۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره هواشناسی گلپایگان با بیان این نکته که از اول مهرماه سال ۹۴ تا ۳۰ فروردین ۹۵ مقدار ۲۰۸/۱ میلی متر بارش باران در گلپایگان داشتیم تصریح کرد: با وجود بارش های اخیر نیز هنوز کمبود آب داریم.

حسینی با یاداوری اینکه بهترین بارش در دی ماه سال گذشته به میزان ۹۷/۹ میلی متر بود، اظهار کرد: این مقدار بارش در یک ماه در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: اگرچه وضعیت آبهای جاری شهرستان نسبت به گذشته بهتر شده است ولی هنوز در قسمت آبهای زیرزمینی که سالهای اخیر شاهد نشست آنان بودیم کمبودها جبران نشده است.

رئیس اداره هواشناسی گلپایگان در پايان با اشاره به اینکه گلپایگان چهارمین شهرستان از لحاظ میزان بارش باران در استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: فریدون شهر، خوانسار و سمیرم به ترتیب نسبت به گلپایگان در میزان بارش سالیانه پیشتاز هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها