پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی ژیوار منطقه اورامان کردستان در راستای طرح شهید شوشتری کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۸۸۵۱۸۲۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم کلنگ زنی پروژه فاضلاب کشی اورامان در راستای طرح شهید شوشتری روز گذشته با حضور سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس و فرمانده سپاه شهرستان و مسئولین سایر ادارات برگزار گردید.

سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در این مراسم با بیان اینکه هدف سپاه محرومیت زدایی و ایجاد امنیت پایدار در منطقه می باشد، گفت: نهاد مقدس سپاه با تمام وجود و استفاده از تمام امکانات جهت رفع محرومیت اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیز در این مراسم گفت: در مسیر گازرسانی به این روستاها که یک نقطه گردشگردی و توریستی محسوب می‌شود شرکت گاز مشقات و سختی‌های زیادی را پشت سر خواهد گذاشت و می‌توان گفت این ثبت رکورد ملی برای گازرسانی به مناطق بکر، کوهستانی و سخت خواهد بود.


احمد فعله‌گری با اشاره به بافت سنتی روستاهای مسیر و غیر استانداردبودن معابر عبور برای گازرسانی به آن، افزود: این هنر شرکت گاز استان کردستان  است که در چنین روستاهایی با خانه‌هایی ساخته شده از سنگچین و دارای معابر عبور تنگ و باریک پروژه‌های گازرسانی را با رعایت استانداردهای خاص خود به اتمام برساند.


وی هزینه اجرای پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی مذکور شامل روستاهای بلبر، سلین و ژیوار در منطقه اورامانات را بالغ بر 46 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: هزینه اجرای این پروژه که شامل هزینه کالا و اجراء بوده از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین شده که سرانه انشعاب برای هر خانوار بیش از  6میلیون تومان است.


وی خاطرنشان کرد: تعداد 759 خانوار با جمعیت بالغ بر 2 هزار و 850 نفر زیرپوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.


مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنان خود گفت: محتمع روستایی ژیوار شامل روستاهای بلبر، ژیوار و سلین بوده که پیش بینی می‌شود تعداد 759 انشعاب در این 3 روستا نصب شود.


وی گفت: برای گازرسانی به مجتمع مذکور  میزان 18 هزار و 600  متر شبکه توزیع با لوله پلی‌اتیلین در اقطار و سایزهای مختلف اجرا می‌شود.


گفتنی است پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی ژیوار اورامان در راستای طرح شهید شوشتری بسیج سازندگی سپاه شهرستان سروآباد برگزار شد.





ارسال نظرات