خبرهای داغ:
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی و تاثیر آن بر کاهش میزان ساخت و ساز مسکن گفت : با این شیوه دیگر کسی رغبتی برای ساخت و ساز خانه نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۵۱۹۳۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن به ویژه در بخش اجاره بها، گفت: باید سازوکاری برای ساماندهی بازار مسکن در این بخش اتخاذ شود تا به این ترتیب تعدیل نرخ ها را شاهد باشیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با اخذ مالیات از خانه های خالی میزان ساخت و ساز مسکن کاهش خواهد یافت، گفت: با این شیوه دیگر کسی رغبتی برای ساخت خانه نخواهد داشت ، زیرا ترس از پرداخت مالیات تا زمان عرضه مسکن به بازار آن ها را از این کار باز می دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید سازوکاری در دستور کار قرار بگیرد که سرمایه گذار تشویق به امر ساخت و ساز شود در غیر این صورت تقاضا بر عرضه پیشی گرفته و رونقی در این بازار شاهد نخواهیم بود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی همچنین می تواند بهترین اهرم برای تنظیم بازار عرضه و تقاضای مسکن باشد، افزود: با عرضه مسکن در بازار ، قیمت های بالا لحاظ شده در بخش اجاره بها شکسته می شود .

وی با تاکید بر اینکه باید کاهش نرخ اجاره بها در دستور کار باشد، تصریح کرد: اخذ مالیات برخانه های خالی ، شاید نتواند در شرایط کلی بازار مسکن موثر باشد ، اما در بحث رهن و اجاره می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها