خبرهای داغ:
یادداشت

نگاه به درون؛ کلیدواژه مهم مقام معظم رهبری برای انتخاب اصلح

هر گاه با همین نگاه به شغل خود به عنوان فرصتی برای خدمتگزاری به مردم و نظام نگریستیم پیروز و موفق شدیم، اما هر گاه داشته های خود را هیچ فرض کردیم و نگاهمان به بیرون از مرزها بود و از توان داخلی غفلت نمودیم، نتوانستیم مشکلات کشور را حل کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۱۹۵۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، سمیرا خطیب زاده، فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اتمام حجت مهمی است برای شش کاندیدایی که این روزها در تلاش برای کسب اعتماد مردم و اخذ رای از آنان هستند. اتمام حجتی که با تاکیدات مکرر ایشان همراه بود و فرمودند:

«... من به همه‌ی این آقایان نامزدهای انتخابات این را عرض میکنم و قبلاً هم عرض کردم که تصمیم بگیرند و به مردم هم بگویند و در تبلیغاتشان هم بگویند، قول هم بدهند که برای پیشرفت امور کشور، برای توسعه‌ی اقتصادی، برای بازکردن گره‌ها، نگاهشان به بیرون از این مرزها نخواهد بود، نگاه به خود ملت خواهد بود.»

کلید واژه اصلی سخنان ایشان بر اهمیت نگاه درون زا و چشم پوشیدن از توجه و قبله کردن آمال و آرزوهای ما در خارج از مرزهاست. اما در کنار تاکید بر کلیدواژه اصلی، آنچه جلب توجه می کند مراحل تاکیدی است که ایشان درباره این مهم بکار برده اند و سه مرحله:

  1. 1- تصمیم گرفتن
  2. 2- اعلام به مردم
  3. 3- اعلان در تبلیغات انتخاباتی
  4. 4- قول دادن

برای اهمیت موضوع در نظر گرفته اند. یکبار دیگر جمله ایشان را مرور کنیم. « تصمیم بگیرند و به مردم هم بگویند و در تبلیغاتشان هم بگویند، قول هم بدهند.» این همه تاکید نشان از اهمیت موضوع در دیدگاه مقام معظم رهبری دارد.

حال سوال اصلی این است که چرا نگاه درون زا و تکیه بر توان داخلی این قدر اهمیت دارد؟! پیامدهای این تفکر بر جامعه ما چگونه است؟

هنوز چند صباحی از دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب نگذشته بود که جنگ هشت ساله بر ما تحمیل شد، جنگی که تمامی ابرقدرتها و صاحبان جنگ افزارهای تا دندان مسلح غربی به حمایت و پشتیبانی از دولت عراق به منازعه ای تمام عیار بر علیه کشور ما پرداختند. اما همین نگاه درونزا و تکیه بر توان داخلی بود که سرداران گمنام ما را به دفاعی تمام قد و غیرتمندانه از مرزهای کشور کشاند و به اعتراف تمامی کارشناسان و تحلیلگران بین المللی با دستهای خالی اما توانمند، توانستیم پیروز تمام قد این هشت ماه نبرد آسمانی باشیم.

بعد از آن نیز هر گاه با همین نگاه به شغل خود به عنوان فرصتی برای خدمتگزاری به مردم و نظام نگریستیم پیروز و موفق شدیم، اما هر گاه داشته های خود را هیچ فرض کردیم و نگاهمان به بیرون از مرزها بود و از توان داخلی غفلت نمودیم، نتوانستیم مشکلات کشور را حل کنیم.

نامزدهای ریاست جمهوری بدانند که راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور از جمله فقر و بیکاری و ورشکستگی بسیاری از کارخانه ها فقط و فقط در اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون است و بس. پس بهتر است کاندیداهای محترم :

  1. 1- تصمیم بگیرند،
  2. 2- به مردم اعلام کنند،
  3. 3- در تبلیغات انتخاباتی خود به وضوح اعلام کنند و
  4. 4- به مردم قول بدهند

که این مهم را محقق کرده و کشور را به سر منشا نجات برسانند.

 
  منبع: پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

 

ارسال نظرات