خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: حفظ کیان و موجودیت انسان هدف اصلی جهاد دفاعی است.
کد خبر: ۸۸۵۱۹۹۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین افشاری درجلسه تفسیر آیات جهادی در جمع فرماندهان، مسئولان، مدیران و کارکنان تیپ 32 انصارالحسین (ع) استان همدان ضمن گرامیداشت یاد وخاطره اولین شهید مدافع حرم استان همدان در سال 96 بسیجی پاسدار شهید «حسین معز غلامی» بیان داشت: حفظ کیان و موجودیت انسان هدف اصلی جهاد دفاعی است.

وی در تفسیر آیه 13 سوره شوری افزود: اهداف اصلی جهاد دفاعی حفظ کیان و موجودیت انسان، دفع تجاوز، فراهم ساختن امنیت و مبارزه با گمراهی است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ویژگی حاکمان اسلامی در آیات قرآن و روایاتی که با سند معتبر به دست ما رسیده است بیش از 20 مورد بوده و بحمدلله رهبر عظیم الشان ما امام خامنه ای(مد ظله العالی) این ویژگی‌های ارزشمند را داراند.

وی ادامه داد : حضرت امیرالمومنین علی(ع) در نامه 51 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر با اشاره به ویژگی‌های حاکمان اسلامی می‌فرمایند تمام حاکمان اسلامی باید دارای این ویژگی‌ها باشند.

افشاری ابراز داشت: توکل بر خدا، حق گرایی، اهمیت دادن به نماز، مردم داری و مهربانی با آنان، سخاوت، وفاداری، تواضع و فروتنی، انصاف با مردم و شجاعت از جمله این ویژگی‌ها است.

وی با بیان اینکه حاکم اسلامی نباید خود رأی و مستبد باشد، تصریح کرد: بلند همت بودن، مدیر و مدبر بودن، حسن سابقه، داشتن توانایی دارایی امور و جاذبه داخلی نیز از دیگر ویژگی‌های حاکم اسلامی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات