خبرهای داغ:
استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند:

مشکلات اقتصادی کشور مانند تار عنکبوت/ دستگاه های دولتی و خصوصی شبکه ای و مستقیم کار کنند

استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: دولت، مصرف کنندگان، دستگاه ها و تمامی رده ها در کشور باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۰۹
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

محمدحسین رخشانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به شعار سال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" از سوی امام خامنه ای(حفظه الله) اظهارداشت: متاسفانه هنوز اقتصاد مقاومتی که امام خامنه ای(حفظه الله) چندین سال است برآن تاکید دارند در جامعه جدی نگرفته شده است ولی این موضوع در کشورهای دیگر تحت عناوین مختلف مورد توجه قرار گرفته وبه نتیجه رسیده اند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با بیان اینکه اگر جهت را پیدا کنیم اهداف اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا میکند، گفت: باید در همه رده های جامعه به این موضوع توجه شود و آن را بفهمند.

وی با بیان اینکه دولت، مصرف کنندگان، دستگاه ها و تمامی رده ها در کشور باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنند، افزود: اهمیت اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه بسیار زیاد است.

رخشانی با تاکید براینکه در اقتصاد مقاومتی آیتم های مهمی از جمله تولید وجود دارد، ادامه داد: تولید ملی از چند زاویه مهم است که باید در مراحله اول تولید کنندگان تولید باکیفیت داشته باشند.

وی دومین آیتم را فروش محصولات تولیدی دانست و عنوان کرد: باید تولید ملی به گونه ای باشد که نیاز مصرف کنندگان در بازار دیگر کشورها را در اختیار داشته باشیم که این امر می تواند مشکلات داخلی را نیز برطرف کند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند سومین آیتم را اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: اشتغال نیز در مسئله تولید مهم و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به الگوهای مصرف گفت: الگوهای مصرف نیاز به باز بینی در سطح جامعه دارد که باید بر اساس ارزشها و نیازهای کشور خودمان باشد و مردم نیز باید توجه کنند و از تولیدات کالاهای ایرانی استفاده کنند.

رخشانی خطاب به تولید کنندگان تاکید کرد: اگر تولید کنندگان اقتصاد مقاومتی را باور کنند و به سمت خدمت به جامعه حرکت کنند دیگر کارگران هم در خط تولید سهل انگاری نخواهند داشت و مصرف کنندگان نیز از کالای مرغوب استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فرآیند تولید یعنی توجه به اقتصاد مقاومتی افزود: خیلی از تولیدات است که به دنبال سود هستند و اکثر هزینه های سرمایه آور را پوشش می دهند و به نیاز های دیگر جامعه توجه نمی کنند. عملکرد تولید کنندگان باید هم به سود و هم به فروش آنها کمک کند.

این استاد دانشگاه متذکرشد: متاسفانه بعضی از کالاهای ما بازار ندارد ولی برخی از تولید کنندگان ما در بخش تولید موفق بوده اند.

وی متذکر شد: اکثر تولید کنندگان ما اقتصاد مقاومتی را باور نکرده اند و اعتماد ندارند واگر داشته باشند هم کمک به تولید می کند و هم بازار فروش محصولات آنها در جامعه مطلوب خواهد بود.

رخشانی یادآورشد: همه سخنان امام خامنه ای(حفظه الله) کارشناسی شده است. اینها یک سال ، دوسال به صورت عملی کار و دقیق بیان و ارائه شده است.

وی با تاکید براینکه مشکلات اقتصادی کشور مانند یک تار عنکبوت است و مجموعه عواملی باعث می شود مشکلات اشتغال و تولید حل شود، گفت: فرآیند اشتغال در خراسان جنوبی نیز قابل حل است و اگر فرآیند را درست ببینیم در استان مشکل بیکاری نخواهیم داشت که این امر انرژی و همت عمومی می خواهد که باید همه دست به دست هم دهیم.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: باید همه دستگاه های دولتی و خصوصی به صورت شبکه ای و مستقیم کار انجام دهند و اگر مردم و دولت پای کار باشند در کوتاه ترین زمان مشکل حل خواهد شد و مردم نیز قدرت خرید خواهند داشت.

وی با تاکید براینکه نیازهای ضروری در بحث اقتصادی برای طبقات مختلف کم است، عنوان کرد: تنش ها جامعه را از اهداف دور می کند و باعث می شود به هدف نرسیم و این امر حضور عمومی مردم را می خواهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار