خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر از جذب 33 میلیارد تومان اعتبار برای بودجه های عمرانی شهرستان ملایر خبر داد و گفت: با تخصیص این اعتبار 78 پروژه عمرانی مرکز بهداشت در شهرستان ملایر آغاز شده است.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۵۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، نیکو امجدی در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت به تشریح برنامه‌های هفته سلامت در ملایر پرداخت و اظهار داشت: در ایران با توجه به اهمیت بحث سلامت هر ساله به‌جای اینکه یک روز را که در تقویم جهانی روز سلامت نامگذاری کرده اند هفته سلامت برگزارمی‌شود و این نشان از اهمیت موضوع سلامت دارد که از یکم تا هفتم اردیبهشت در ایران هفته ملی سلامت برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه روز سلامت در تقویم جهانی 7 آوریل مصادف با 18 فروردین بوده است، گفت: شعار امسال هفته سلامت را سازمان بهداشت جهانی با عنوان «بیا درمورد افسردگی صحبت کنیم» نامگذاری کرده است .

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر با بیان اینکه برای تحقق اهداف خود در سطح جامعه نیازمند همکاری و همیاری ادارات و سازمانهای مختلف هستیم، گفت: در این زمینه و با توجه به شعار سال بهداشت جهانی در ملایر همزمان با آغاز هفته سلامت همایشی آموزشی با موضوع «افسردگی و مواد مخدر» با همکاری سپاه و فرمانداری ملایر و با حضور آرایشگران زنان و مردان برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه هفته سلامت گفت: برگزاری راهپیمایی خانوادگی کارکنان بهداشت و درمان، داوطلبین بهداشت شهرستان ملایر نیز از دیگر برنامه‌ها بود که این مراسم از درب بیمارستان مهر آغاز و تا پارک کوهسار برگزار شد و در پایان مراسم به قید قرعه به 40 نفر از شرکت کنندگان جوائزی اهدا شد.

امجدی با اشاره به حضور در مراسم سیاسی، عبادی نماز جمعه بیان داشت: سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه توسط دکتر آذر همایون رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان صورت گرفت و با برپایی دو چادر در محل نماز جمعه از مردم تست قند خون و کنترل فشار خون به‌عمل آمد.

وی اظهار داشت : در روز دوم و سوم از هفته سلامت شاهد به صدا در آمدن زنگ سلامت و برگزاری نمایشگاه غذای سالم در دبیرستان دخترانه شاهد ملایر با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی بودیم و حضور سفیران سلامت در موزه ملایر از دیگر برنامه های این هفته بود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر گفت : روز چهارم نیز با عنوان طرح «تحول سلامت» نامگذاری شده بود که با اجرای این طرح تحولی بزرگ و انقلابی در نظام سلامت ایران به وجود آمده است .

وی ادامه داد:هم اکنون اجرای طرح تحول سلامت باعث اکتیو و آنلاین شدن شبکه بهداشتی کشور شده است که یکی از برنامه های این طرح سرشماری سلامت و تشکیل پرونده الکترونیکی برای هر فرد شهری و روستایی است.

امجدی یادآور شد: در این طرح همکاران ما با کارت شناسایی به درب منازل رفته و اطلاعات خانوارهای شهری و روستای را برای ثبت در سامانه الکترونیکی سیب کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه 58 نیروی جدید برای برنامه‌های طرح تحول سلامت در ملایر جذب شده است، افزود: اجرای طرح ادغام میانسالان و سالمندان برای ثبت در سامانه الکترونیکی نیز آغاز شده و همه اقشار جامعه در هر رده سنی شامل این طرح شده و پرونده الکترونیکی برای آنان ایجاد می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر با اشاره به اینکه برای تمامی روستاییان ملایر پرونده الکترونیکی تشکیل شده است، گفت: حدود 90 درصد شهر ملایر در این طرح سرشماری شده‌ و با وجود مشکلات زیر ساختی که در بعضی از مناطق وجود داشته کار به سرانجام رسیده است.

وی از جذب 33 میلیارد تومان اعتبار برای بودجه های عمرانی شهرستان ملایر خبر داد و گفت: با تخصیص این اعتبار 78 پروژه عمرانی مرکز بهداشت در شهرستان ملایر آغاز شده که 27 پروژه خانه بهداشت و و 12 مرکزآن به پایان رسیده است.

امجدی خاطرنشان کرد: افتتاح یک مرکز دندانپرشکی با بیش از 800 میلیون تومان اعتبار و استقرار 4 یونیت دندانپزشکی از دیگر برنامه های طرح تحول سلامت در ملایر است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات