اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در سنندج

کد خبر: ۸۸۵۲۰۶۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت و با شعار "زندگی سالم، با نشاط و امید " ، اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با حضور جمعی از مسئولین استان در سنندج برگزار شد.

مراسم نمادین بزرگداشت هفته سلامت و اختتامیه جشنواره سفیران سلامت، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج و جمعی از مسئولین استان، دانش آموزان و دست اندرکاران در کانون ملی حضرت امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان و افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در این نشست مطالبی در خصوص سلامت جسم و روان دانش آموزان بیان کردند.

بیدارپور، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم گفت: طرح سفیران سلامت از جمله برنامه های است که در مدارس، دانشگاه ها و در میان خانواده ها در حال اجرا می باشد و بیش از 12 درصد از دانش آموزان استان نیز تحت پوشش این طرح می باشند.

بیدارپور افزایش میانگین قد دانش آموزان، جلوگیری از چاقی مفرط و آموزش مهارت های زندگی را از جمله اهداف این طرح برشمرد و تصریح کرد: باید مهارت های گفتگو و نگاه رودررو به طرف مقابل، مهارت نه گفتن و تفکر نقادانه را به دانش آموزان یاد دهیم.

وی با بیان اینکه شعار سازمان بهداشت جهانی افسردگی است و از هر 8 نفر یک نفر افسرده داریم؛ گفت: دارو درمانی و استفاده از مشاورین متخصص از راهکارهای جلوگیری از افسردگی می باشد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم از 12 نفر از سفیران سلامت و 10 نفر از مراقبین سلامت با حضور مسئولین استان تجلیل به عمل آمد.

یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده که امسال شعار این هفته"زندگی سالم، با نشاط و امید"است.

روز شمار هفته سلامت

اول اردیبهشت : تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی

دوم اردیبهشت: غذای سالم، جامعه سالم

سوم اردیبهشت: سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی

چهارم اردیبهشت: طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی

پنجم اردیبهشت: سلامت روان، نیاز همه و همیشه

ششم اردیبهشت: هنر و رسانه، سواد سلامت

هفتم اردیبهشت: نهاد خانواده و مسئولیت اجتماع


ارسال نظرات
آخرین اخبار