جانشین قرارگاه عمران و آبادانی بسیج سازندگی:

محرومیت‌زدایی در ۱۶ دهستان کردستان در دست اجراست

جانشین قرارگاه عمران و آبادانی بسیج سازندگی گفت: ۱۶ دهستان در استان کردستان به صورت پایلوت برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۶۹
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیدمجتبی داوودی در دیدار با فرماندار قروه، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی به مدت یکسال است که در کردستان فعالیت خود را آغاز کرده و از اهم برنامه‌های این قرارگاه محرومیت‌زدایی و پیشرفت آحاد مردم و جامعه کردستان است.


به گفته داوودی، در حال حاضر به صورت پایلوت در 16 دهستان استان فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در دست اجراست که شهرستان بیجار و سروآباد هر کدام 4 دهستان و سایر شهرستان‌ها، یک دهستان را به خود اختصاص داده‌اند.


داوودی افزود: این قرارگاه در 5 کارگروه فرهنگی، عمران و زیرساخت، معیشت و اقتصاد، طب و سلامت و تعلیم و تربیت فعالیت می کند و تلاش خود را معطوف به  پیشرفت جامعه هدف که روستائیان هستند، کرده است.


وی گفت: با همکاری فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، پروژه‌های شهر بیجار در زمینه عمران و آبادانی و همچنین طب و سلامت از سال گذشته قبل از شروع فصل سرما آغاز شده است.


وی گفت: روز گذشته نیز شروع کار در سروآباد انجام و به ترتیب درهمه شهرستان‌ها  فعالیت‌ها را آغاز می‌کنیم.


داوودی ابراز امیدواری کرد، تا پایان سال 96 در هر کدام از روستاهای مدنظر که در مجموع 300 روستا در 16 دهستان را شامل می‌شود، یکی از طرح‌ها به اجرا درآید.


وی در خصوص دلیل انتخاب استان کردستان برای شروع فعالیت‌های قرارگاه، گفت: با آمایش و بررسی‌های انجام شده 750 دهستان در کل کشور شناسایی شدند که ضریب محرومیت در آنها بالا بود.


جانشین قرارگاه عمران و آبادانی بسیج سازندگی تاکید کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت‌زدایی در روستاها و پیشرفت و آبادانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، با توجه به اینکه روستائیان بیشترین بار تولید را به دوش می‌کشند، دو استان سیستان و بلوچستان و کردستان به صورت پایلوت انتخاب شده تا فعالیت‌های قرارگاه را در این استان‌ها انجام شود.


داوودی گفت: کردستان در زمینه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و آبادانی از همه استان‌های کشور جلوتر است.


در ادامه این جلسه نیز پرویز کولانی فرماندار قروه گفت: سپاه در زمینه محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی تلاش‌های چشمگیری را داشته است.


وی افزود: تلاش می‌کنیم به عنوان بدنه دولت، با تعامل با سپاه در خصوص رفع مشکلات و محرومیت‌زدایی و توسعه و آبادانی اقدامات مؤثری را انجام دهیم



ارسال نظرات