در دیدار شهردار تبریز با قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان عنوان شد؛
شهردار کلانشهر تبریز در دیدار قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 و همچنین انتخاب باکو به همین عنوان در سال 2019را فرصتی مغتنم برای گسترش مناسبات فرهنگی و گردشگری دو شهر تبریز و باکو دانست.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۷۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی با تاکید بر ضرورت به اشتراک گذاشتن تجربیات گردشگری شهرهای اسلامی با همدیگر گفت: توسعه ارتباطات در حوزه های سیاسی و اقتصادی مورد توجه مقامات ارشد دو کشور است و در حوزه فرهنگ و گردشگری نیز شهرداری تبریز به دنبال تحکیم و تعمیق ارتباطات با شهرهای مختلف از جمله باکو است.

وی با اشاره به تجربیات دو شهر در زمین گردشگری از استقبال شهرداری تبریز در زمینه تعمیق ارتباطات فرهنگی و گردشگری دو شهر سخن گفت و افزود: همکاری با شرکت‌های گردشگری و تسهیل رفت‌ و آمدها بین دو شهر به‌ ویژه ایجاد تمهیدات و فراهم آوردن زمینه های لازم برای توسعه گردشگری و همچنین ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در این خصوص در دو شهر ضروری است.
نجفی ضمن اشاره به حضور گردشگران سلامت از جمهوری خودمختار نخجوان و سایر شهرهای جمهوری آذربایجان در تبریز گفت: با توجه به حضور گردشگران مختلف در تبریز، علاقه‌مند به طراحی و اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری بین تبریز و باکو هستیم.
شهردار تبریز سفر هیات فرهنگی آذربایجان به تبریز را سرآغاز دور جدیدی از مناسبات فرهنگی بین دو شهر تبریز و باکو دانست و گفت: برپایی نمایشگاه مساجد باکو در تبریز در سال گذشته، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، ایجاد خانه تبریز در باکو توسط سفارت کشورمان در این شهر، از جمله اقداماتی بوده است که در راستای توسعه و تعمیق همکاری های فرهنگی دو شهر صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرهای تبریز و باکو در سالهای 2018 و 2019 به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی انتخاب شده اند استفاده متقابل از تجربیات گردشگری دو شهر می تواند مفید باشد.

قائم ‌مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه همکاری‌های فرهنگی و گردشگری با تبریز، خواستار توسعه و تسریع در اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری و تولید آثار هنری مشترک و تلاش در زمینه افزایش رفت‌ و آمد گردشگران شد.
عدالت ولی‌اف با بیان اینکه سال جدید میلادی در کشور آذربایجان به نام «سال همبستگی اسلامی» نام گذاری شده است یادآور شد: مشترکات دینی و فرهنگی بین ایران و آذربایجان فرصتی برای گسترش ظرفیت‌‌های گردشگری متقابل است.
وی ادامه داد: مشترکات مردم ایران و آذربایجان در زمینه های دینی، زبانی، فرهنگی و تاریخی موجب شده که مردم آذربایجان در شهر تبریز احساس غربت نکنند.
قائم‌مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان با اشاره به برگزاری روزهای فرهنگی کشورش در تهران و اصفهان در روزهای 13 و 19 خرداد، از آمادگی فعالان فرهنگی و هنری کشور آذربایجان برای مشارکت در اجرای برنامه‌های تبریز 2018 خبر داد.

ارسال نظرات