خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با بیان اینکه حقوق بیت المال به صورت نجومی چپاول شد و دولتمردان حاضر نشدند یکی از حقوق بگیران نجومی را از کار برکنار کنند، گفت: فقط پست ها را جابه جا کردند.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۸۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی عصر امروز در همایش تبیین ویژگی های مدیر متدین، انقلابی و کارآمد که در مسجد میرزا تقی برگزار شد، بصیرت‌افزایی در جریان انتخابات را از اهداف برگزاری همایش عنوان کرد و اظهار داشت: هدف از این برنامه این است که هسته مرکزی اتحاد، اتفاق، برابری و برادری برای انجام وظایف شرعی که در سایه امور سیاسی بر عهده ما گذاشته شده است، انجام دهیم.

وی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان افزود : خوشا به سعادت افرادی که تمام هستی خود را در راه رضای خدا مصرف می کنند وعمل صالح انجام می دهند که آن عمل سبب ناامیدیدشمنان خدا می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با بیان اینکه ما می‌خواهیم در انتخابات با هم متحد شویمو با وجود همه مشکلات کشور، تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی ، گرانی، بیکاری و... گامی برداریم که دشمنان از ما ناراحت و ناامید شوند، گفت : این یک وظیفه شرعی است.

وی با بیان اینکه عرصه انتخابات می‌تواند برای ما عبادت باشد، ابراز داشت : شرکت در انتخابات یک وظیفه الهی است و امام خمینی(ره) به عنوان اسلام شناس کم نظیر در زمان خود بلکه در تاریخ اسلام فرمودند شرکت در انتخابات را چه من باشم و چه نباشم بر همه لازم می‌دانم.

موسوی‌اصفهانی وسوسه افرادی که می‌گویند ما کاری به سیاست نداریم را وسوسه جدایی دین از سیاست معرفی کرد و بیان داشت: امام راحل در طول 15 سال برای جا انداختن این موضوع که اسلام و سیاست یکی است، خون دل خوردند.

وی با تاکید بر ضرورت بصیرت افزایی در راستای انتخاب اصلح با بیان اینکه علم روحانیت باید هدفمند باشد، افزود : این هدفمندی به این نحو است که طلبگی را باید در راه رضای خدا انجام داد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ابراز داشت: اگر امروز وظیفه درس خواندن است باید در حوزه درس بخوانیم، اگر جبهه رفتن است باید در جبهه حضور یابیم و اگر بصیرت افزایی در راستای دفاع از ارزش های اسلامی است باید در این سو حرکت و به وظیفه عمل کنیم.

* فضای انتخابات فضای عبادت و بندگی است

وی در همین خصوص اضافه کرد: امام راحل 10 سال آخر عمر خود را به درس، بحث، کتابت و تحقیق در مسائل علمی را فقط در حد پاسخ به استفتائات گذراند و بقیه را به اداره امور مملکت و سیاستگذاری نظامی که برای دین خدا ضامن پیاده شدن احکام الهی است، پرداخت.

موسوی اصفهانی رسول اکرم(ص) را اسلام مجسم معرفی کرد و بیان داشت: ایشان آیینه تمام‌نمای دین مبین اسلام است و بنابر آیات قرآن در عقاید، مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی ، خانوادگی ودر تمام مسائل اسوه بودند و 10 سال اخر عمر خود را ضمن پرداختن به مسائل عبادی به مسائل سیاسی آن هم در بعد حداکثری و نه حداقلی پرداختند.

وی با بیان اینکه فضای انتخابات فضای عبادت و بندگی است با تاکید بر اینکه مسائل سیاسی باید در سایه مسائل خودسازی دیگر قرار بگیرد، تصریح کرد: نباید از این امر غافل شویم و جبهه ما باید جبهه خودسازی باشد .

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با بیان اینکه انقلابیون واقعی کسانی هستند که در کنار سنگرها و جبهه های نبرد نماز شبشان ترک نمی شود، گفت : نماز شب خواندن و شمشیر زدن در راه خدا هر دو عبادت هستند و قرآن کریم به این موضوع اشاره دارد.

وی ضمن دعوت از افراد جامعه برای شرکت در انتخابات با تاکید بر انتخاب آگاهانه و اصلح ابراز داشت : وقتی رأی دادن ما برای خدا باشد و کاندیدای اصلح را انتخاب کنیم آن وقت کشور رو به رشد و توسعه خواهد بود.

موسوی‌اصفهانی با اشاره به برگزاری جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه درباره حمایت از کاندیدای اصلح اظهار داشت : همان روحیه 50 سال قبل که برای پشتیبانی از امام(ره) ، انقلاب و دفاع از ارزش‌ها در بین افراد بود این روحیه در اعضای این جلسه مشاهده می‌شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه برای حمایت از کاندیدای اصلح به نتیجه رسیدیم، اضافه کرد: ما می‌خواهیم آبرو را برای اسلام صرف کنیم و نمی خواهیم یک آبرویی جدا از اسلام داشته باشیم.

* آمریکا دست از دشمنی بر نخواهد داشت

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با عنوان اینکه نام فرد مورد حمایت این جامعه در روزهای آینده اعلام می‌شود، تصریح کرد: افرادی که این مصداق را انتخاب کردند افردی دلسوخته و متدین هستند که خود را برای انقلاب می‌خواهند نه انقلاب را برای خود.

وی با بیان اینکه ما آمده‌ایم تا در عرصه بصیرت‌افزایی از آبروی خود برای اسلام خرج کنیم، گفت: می خواهیم برای خدا قدم برداریم و با ادامه دادن این راه به نتیجه برسیم چرا که هر که خدا را یاری کند خدا نیز او را یاری می‌کند.

موسوی اصفهانی با اشاره به اظهارات برخی افراد که انقلاب برای ما چه کرد، گفت : به فرموده امام این افراد بگویند خودشان برای انقلاب چه کرده اند ؟ ما در شرایطی هستیم از آبرو، شخصیت و مال خود برای انقلاب و دین خدا صرف کنیم که این یک توفیق الهی است.

وی در تبیین عملکرد دولت فعلی با اشاره به فرموده امام راحل که اگر آمریکا در تمام دوران حکومتیش یک کار مفید انجام داده باشد قطع ارتباط با ایران است، عنوان کرد: آمریکا دست از دشمنی بر نخواهد داشت.

موسوی‌اصفهانی اضافه کرد: با ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و خونفشانی‌ها این ارتباط قطع شد، در صورتی که دولتمردان ما می‌آیند مذاکره می کنند، این چه مذاکره‌ای است؟

وی با بیان اینکه در جریان مذاکره امام خامنه ای(مد ظله العالی) فرمودند برخی از مذاکره کنندگان نزد من آمدند و گفتند که از برخی خطوط قرمز عبور کردیم، گفت: رئیس این دولت به عوام و انصاری که برای مذاکره فرستاده بود حتی یک تشر هم نزد که آقا این چنین فرموده بلکه با کمال محبت و مودت با آنها برخورد کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با بیان اینکه در جریان مذاکره آقای ظریف با تبسم به جان کری نگاه می انداخت ولی جان کری نگاه تکبرآمیز داشت، اضافه کرد: قرار بود حسینی وار، خون بر شمشیر پیروز باشید؛ اگر خون برشمشیر پیروز شد به شهادت برسیم و در این راه قدم برداریم ولی به کجا رفتیم؟

* رئیس جمهوری می خواهیم که در همه شرایط از امر رهبری اطاعت کند

وی با اشاره به اینکه امام خامنه ای(مد ظله العالی) در خصوص افرادی که حقوق نجومی می‌گرفتند فرمود باید محکوم شوند و از کار برکنار شوند، ادامه داد: بعد از این فرموده امام ما انتظار داشتیم اگر بر کنار نمی شود حداقل توبیخ شود اما متاسفانه سخنگوی دولت درباره یکی از ایشان فرمودند که از ذخایر انقلاب است.

موسوی‌اصفهانی ابراز داشت: حقوق بیت المال چپاول شد و دولتمردان حاضر نشدند یکی از حقوق بگیران نجومی را از کار برکنار کنند و فقط پست ها را جابه جا کردند، اگر حقوق بیت المال به صورت نجومی از بین می‌رود و ما بتوانیم جلوی آن را بگیریم و نگیریم پیش خدا مسئول هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما رئیسجمهوری می‌خواهیم که از امر ولایت تبعیت کند، گفت : وقتی غربی‌ها می گویند ما قرارداد را پاره می کنیم ، امام خامنه ای(مد ظله العالی) به عنوان ولی فقیه فرمودند «اگر شما پاره کنید ما آن را به آتش می‌کشیم»؛ آن وقت رئیس جمهور عنوان کرد مگر می‌شود به این راحتی قرارداد بین المللی را آتش زد؟ آیا مطیع بودن از ولی فقیه معنایش به این است ؟!

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ادامه داد : آنها به عنوان خدمتگزاران ولایت باید در خط مقدم وارد می شدند و می گفتند اگر ولی فقیه دستور آتش می‌دهند ما آن را آتش می زنیم.

وی در خصوص صلاح ندانستن رهبری برای حضور احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات عنوان کرد: ایشان نیز متابعت نداشت چراکه مسئله اطاعت از رهبری این بود که خیمه نظام که استوانه آن ولایت فقیه است، سست نشود.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه مردم برای اجرای احکام اسلام در سایه ولایت فقیه قیام و انقلاب کردند، عنوان کرد: امروز منحصرا ولایت فقیه در شخص امام خامنه ای(مد ظله العالی) است و افرادی که خود را در خط ولایت می‌دانند از ایشان تبعیت می‌کنند که این یک وظیفه شرعی است.

وی با اشاره به اینکه برخی دولتمردان در شرایطی که حرف رهبری به نفعشان است تبعیت و در مواقعی که به ضررشان است در تبعیت از آن چشم پوشی می کنند، گفت: ما رئیس جمهوری می خواهیم که در همه شرایط از امر رهبری اطاعت کند.

* بصیرت‌افزایی تهمت، دروغ و غیبت نیست

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان در بخش دیگر سخنان خود به لزوم تقویت و ترویج مسیر حرکت شهدا تاکید و عنوان کرد: ما وظیفه داریم در ایام انتخابات به وظیفه خود عمل کنیم، چه کاندیدای مورد نظر ما رأی بیاورد و چه نیاورد طبق چهار چوب قانون از دروغ، غیبت، تهمت و تخریب دیگر کاندیداها پرهیز کنیم و اجازه ندهیم دیگران صحنه را به دست بگیرند.

وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی تهمت، دروغ و غیبت نیست، عنوان کرد: 80 میلیون جمعیت کشور اسلامی می‌خواهند امورات کشور را به مدت 4 سال به دست یک فرد بسپارند حتی یک رأی هم کارساز است.

موسوی‌اصفهانی تبلیغات و بصیرت‌افزایی را کارساز دانست و افزود: باید نقاط قوت و ضعف اداره مملکت تبیین شود.

وی گفت : اگر هدف ما بصیرت‌افزایی مردم است باید ویژگی‌ها و صفات رئیس جمهور بیان شود تا مردم با بصیرت کامل بدانند به چه کسی رأی دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه در انتخابات رئیس جمهوری باید کسی را انتخاب کنیم که اگر بیت المال از بین می رود نگذارد از بین برود یا کمترین آسیب را بزند، اظهار کرد: روی کار آمدن فردی که بتواند دریک لحظه معجزه کند و همه کارها را اصلاح و جلوی رشوه، دزدی و بیکاری را بگیرد ممکن نیست چراکه باید با چهارچوب ها کار کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در طول این یک ماه حداکثر تلاش خود را برای نجات نظام اسلامی از دست افرادی که تمام نگاهشان برای حل مشکلات به خارج از کشور است، صرف کنیم، یادآور شد : دقت کنیم راه را گم نکنیمو برای رضای خدا اطرافیان را به کار گیریم.

موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: در طول این یک ماه از کارهای شخصی دست بکشیم و پاشنه کشیده در راستای انتخاب صحیح و اصلح تلاش کنیم چرا که حزب الله در لبنان و علمای شیعه در مناطق مختلف به پشتوانه ایران و رهبری قدم برمی‌دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات