مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد اسلامی برگرفته از آموزه‌های قرآنی است

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد اسلامی برگرفته از آموزه‌های قرآنی و مبتنی بر عدالت محوری و دانش بنیانی و علم گرایی است.
کد خبر: ۸۸۵۲۱۱۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع مدیران، روسای ستادی و شهرستان‌ها و کارکنان این نهاد با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به « اقتصاد مقاومتی : تولید – اشتغال » با تأکید بر برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف نام‌گذاری سال ، توجه به ارتقاء سطح معیشت و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را از مهم‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی در این نهاد عنوان کرد.

هدایت صفری بابیان اینکه نام‌گذاری امسال نیز در امتداد سال‌های گذشته و با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و با رویکرد تولید و اشتغال انجام‌شده است، افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد اسلامی برگرفته از آموزه‌های قرآنی و مبتنی بر عدالت محوری و دانش بنیانی و علم گرایی است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی ، برنامه اقتصادی است که در برابر مخاطرات و تهدیدات مقاومت کرده و موانع پیشرفت را از بین می‌برد ، افزود: از شاخص‌های مهم اقتصاد مقاومتی برون‌گرایی و درون‌زایی با ایجاد ارزش‌افزوده و تأکید بر اصل عدالت محوری ،دانش‌بنیانی و مردمی است .

صفری افزود: با این رویکرد فعالیت‌های جزیره‌ای و منفعل به فعالیت‌های زنجیره‌ای و اثربخش در تمام حوزه‌ها تبدیل خواهد شد .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال صرفا" شعار نیست بلکه سیاست‌های کلی و نقشه راه کشور است ، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب در حوزه اقتصاد مقاومتی و فعالیت مؤثر هرکس می‌تواند در به ثمر نشستن اهداف اقتصاد مقاومتی نقش داشته باشد .

وی بابیان اینکه مدیران سازمان‌ها نقش هدایتی داشته و در همه امور جریان ساز هستند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشند، افزود: نیاز است انسجام و همدلی و گفتمان سازی در اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد تا نگاه‌ها به این حوزه معطوف شود.

صفری با اشاره به اینکه وظیفه امداد به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از بیت ولایت و بال عاطفی نظام در رسیدگی به نیازمندان سنگین‌تر است ، ادامه داد: نقش ما در حوزه اقتصاد مقاومتی به‌عنوان کارگزاران محرومیت‌زدایی در کشور تولید خدمت برای اقشار ضعیف جامعه است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌ها در امداد در حوزه اقتصاد مقاومتی باید به شکلی انجام شود تا موجب ایستادگی و مقاومت اقتصادی جامعه هدف شده و در حوزه کارکردی امداد نتیجه‌بخش شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه اقتصاد مقاومتی توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است ادامه داد: با هم‌افزایی و همت همگانی و کم کردن آسیب‌ها و انسجام و همدلی و گفتمان سازی در همه بخش‌ها توانمندی خانواده‌ها محقق خواهد شد .

صفری با اشاره به اینکه با فعالیت در یک مجموعه به‌عنوان یک سیستم اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال معنا پیدا می‌کند، افزود: با همدلی و هم‌زبانی و وحدت قرآنی بر محور توحید فعالیت‌ها در حوزه توانمندسازی جامعه هدف اثربخش‌تر خواهد شد .

ارسال نظرات