قصور رسانهها در شکلگیری شعارهای دست نیافتنی کاندیداهای شوراها
راهاندازی کانالهای تلگرامی در فضای مجازی توسط کاندیداها خود نشان از این دارد که تنور انتخابات آرام آرام گرم میشود.
در این میان آن چیزی که بیشتر از همه مشخص است تصاویر و عکسهای رنگ وارنگ کاندیداها با شعارهای قشنگ و باور نکردنی است.
شعارهایی که شاید اجرایی شدن آن از عهده نماینده نیز برنیاید خود حکایت از انجام نشدن دارد.
شعارهایی که تنها و تنها بر روی پوسترهای تبلیغاتی جا خوش میکند و خودنمایی میکنند.
اینکه آیا کاندیداها حدود و اختیارات وظایفشان را میدانند که اینگونه شعار میدهند خود جای سوال دارد.
این روزها کم کم بازار شعارها داغ و داغتر میشود به عنوان یک فعال رسانهای میتوانم بگویم بخشی از کار را رسانههای ما چه صدا و سیما و چه روزنامهها و خبرگزاریها مقصر هستیم.
آری ما مقصر هستیم، چرا که اگر در طول سالها از طریق رسانهها وظایف و اختیارات شورای شهر را به صورت بخش بخش به اطلاع مردم رسانده بودیم امروز مردم نیز با آگاهی کاملی با شعارهای تبلیغاتی روبرو میشدند.
اینکه چه چیزی اجرایی شدن شعارهای انتخاباتی را تضمین میکند خود جای سوال دارد اینکه گفته میشود شهرم را دوست دارم، یا آمدهام تا با هم بسازیم یا صدها شعار دیگر که این روزها در فضای مجازی مشاهده میکنیم و تا چند روز دیگر بر روی پوسترها انتخاباتی نوشته میشود.
در این میان کاندیداها باید مراقب باشند، آیا آنهایی که امروز از قانون سخن میگویند خود در کارزار انتخابات قانون را فصل الخطاب خود قرار دادهاند.
ترسمان از روزی است که با روند فعلی در روزهای انتخاباتی مشکلاتی را میان کاندیداها شاهد باشیم که لقب شعار دزدی را به همدیگر بدهند و در پایان باید گفت رسانهها در این کارزار به شعارهای شما توجه ویژهای دارند و شما در آینده باید پاسخگو باشید.