مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

اختلالات روانپزشکی از دوران پیش از بسته‌شدن نطفه در انسان وجود دارد

اختلالات روانپزشکی از دوران پیش از بسته‌شدن نطفه در انسان وجود دارد و حتی مادر باردار یک ماه پس از بارداری نیز در معرض این اختلالات قرار دارد.
کد خبر: ۸۸۵۲۱۴۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در پنجمین روز از هفته سلامت که با عنوان "دین، معنویت، سلامت روان" نامگذاری شده است، دکتر احمد حاجبی، در مراسم چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه با تاکید بر لزوم جدی گرفتن موضوع افسردگی در کشور، اظهار کرد: 23.6 درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ایران دچار اختلالات روانپزشکی هستند و این اختلالات در دوران مختلف زندگی انسان وجود دارد.

دکتر حاجبی با بیان اینکه اهمیت سلامت روان به عنوان نیاز همه و همیشه بر کسی پوشیده نیست، افزود: سلامت روان به حالتی از رفاه در انسان گفته می‌شود که فرد در آن همه ظرفیت خود را می‌شناسد.

وی در ادامه اظهار داشت: اختلالات روانپزشکی از دوران پیش از بسته‌شدن نطفه در انسان وجود دارد و حتی مادر باردار یک ماه پس از بارداری نیز در معرض این اختلالات قرار دارد.

دکتر حاجبی با بیان اینکه به اذعان متخصصین جهانی و ایران، دوران کودکی یکی از مهمترین دوران ابتلا به اختلالات روانی است، گفت: شواهد بیانگر این موضوع است که در ایران در تربیت کودکان با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و دوران نوجوانی نیز دورانی بسیار بحرانی برای ابتدای افراد به اختلالات روانپزشکی است.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه دوران جوانی و میان‌سالی نیز اقتضاعات خاص خود را در ابتلا به بیماری‌های روانپزشکی دارد، تصریح کرد: اکثر متخصصین دوران میانسالی را به عنوان دوران پراهمیتی ارزیابی می‌کنند و با افزایش سن امید به زندگی باید در این بخش تجدید نظرهایی انجام شود.

وی دوران سالمندی دوران شکوفایی برشمرد و اظهار کرد: در این دوران افراد سالمند به دنبال مرور گذشته خود هستند.

به گفته دکتر حاجبی افزایش تعداد جمعیت خانه سالمندان در کشور یک بحران جدی است و بر همین اساس در همه دوران نگاه به سلامت روان یک نیاز ضروری است.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه افسردگی در حال حاضر به یک بحران جهانی تبدیل شده است، گفت: بر همین اساس شعار امسال سازمان بهداشت جهانی "بیاید در رابطه با افسردگی صحبت کنیم" است.

وی با بیان اینکه 12.7 درصد از جمعیت کشور دچار افسردگی هستند، تصریح کرد: خودکشی یکی از پیامدهای مهم افسردگی است و در حال حاضر بسیاری از افراد با افسردگی زندگی می‌کنند و بر همین اساس باید شناسایی علائم افسردگی به مردم در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار