امام جمعه بافق :

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ،نماد «مردم سالاری دینی» است

حجت الاسلام سلیمانی گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نماد «مردم سالاری اسلامی» و مایه عزت، افتخار و قدرت و سربلندی مردم انقلابی ایران است.
کد خبر: ۸۸۵۲۱۶۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی اظهار داشت: باید مردم، مسئولان و نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری به ویژه هواداران آن‌ها، انتخابات را قدرت مردم و نظام بدانند و زمینه برگزاری یک انتخابات پرشور و شوق، با نشاط و سالم، با امنیت و گسترده را فراهم کنند.

امام جمعه بافق قانون را میثاق ملی و فصل ‏الخطاب در همه امور مربوط به حاکمیت و جامعه دانست و افزود: اخلاق انتخاباتی حکم می‏کند تمامی نامزدها و طرفدارانشان حفظ حرمت و عمل به قانون و گردن نهادن به دستورات دستگاه‏ها و نهادهای قانونی اعم از اجرایی و نظارتی را به ‏عنوان یک ادب و اخلاق و جلوه ‏ای از فرهنگ اجتماعی و در تراز جمهوری اسلامی به نمایش بگذارند.

وی حضورهمه اندیشه‌ها و سلایق در انتخابات را از ویژگی‌های انتخابات خواند و تاکید کرد: تشخیص و انتخاب برعهده مردم بوده و هرکس به عنوان ریاست جمهور و همچنین درشوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شود مردم باید از آن‌ها حمایت کنند.

سلیمانیبر پرهیز از افراط و تفریط در انتخابات و حفظ حرمت افراد تاکید و بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره حفظ حرمت‌ها را از اصول اولیه دانسته و همیشه بر رعایت اخلاق حتی در مورد کسانی که در برخی موارد اختلاف نظر و سلیقه‌ای هم داشته باشند، اهتمام داشته و رعایت این اصل مهم است که انقلاب اسلامی را از دیگر نظام‌های سیاسی جهان متمایز می‌کند.

امام جمعه بافق اظهار داشت: همه فرزندان ایران زمین و علاقمندان به انقلاب اسلامی هستند و به یقین، باید علاوه بر تسلیم شدن در برابر رأی مردم، حفظ حرمت را در جریان رقابت‌ها مورد توجه قرار داده و از تخریب رقیبان پرهیز کنند و آخرت خویش را به دنیای فانی نفروشند.

به گزارش فارس، 235 نفر برای احراز کرسی شورای های اسلامی شهر و روستا در شهرستان بافق ثبت نام کردند.

دو داوطلب شورای اسلامی روستا و چهار نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تاکنون انصراف دادند.

تعداد 33 نفر نامزد شورای اسلامی شهر و 196 نامزد در 26 روستای این شهرستان در کارزار انتخاباتی با هم رقابت می کنند.

شهر بافق و روستای مبارکه هرکدام 5 نفر و از مابقی روستاها هر یک3نفر به شورای اسلامی شهر و روستا راه خواهند یافت.

45 شعبه اخذ رای، آرای بیش از 25 هزار نفر افراد واجد شرایط شهرستان بافق را جمع آوری می کنند.

ارسال نظرات