با احداث مراکز و پایگا‌ه‌های سلامت، عموم مردم استان تحت پوشش مراقبت‌های اولیه قرار گفتند.
کد خبر: ۸۸۵۲۱۶۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در ششمین روز از هفته سلامت "هنر، رسانه و سواد سلامت" طی نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار هفته سلامت در سال 96، "زندگی سالم، با نشاط و امید" اظهار داشت: هفته سلامت از اول اردیبهشت ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد و سیاستگزاران سلامت جامعه براین اساس، هدف‌گزاری یکساله را انجام می‌دهند.

دکتر بیگلری با اشاره به اهم برنامه‌های‌ هفته سلامت، افزود: بیش از 350 برنامه در این هفته طراحی شده است.

وی اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال 95، تصریح کرد: خداوند را شاکرم که در عرض 3 سال و نیم همه تعهدات عملی شده و به واقعیت پیوسته است، ازجمله: بهره‌برداری از تخت مراقبت‌های ویژه ICU و CCU و افتتاح و بهره‌برداری از تخت‌های روان‌پزشکی، احداث مرکز ناباروری، راه‌اندازی دستگاه ام.آر.آی، رونمائی از سامانه مونیتورینگ سرما، افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای تک‌نفره زایمان طبیعی، افتتاح و بهره‌برداری از دانشکده دندان‌پزشکی، انتخاب دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان دبیرخانه منطقه 6 کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد اتاق‌های زایمان خصوصی، ایجاد مرکز دیالیز، شکل‌گیری اورژانس هوایی، ایجاد 10 پایگاه فوریت‌های پزشکی، افزودن 40 دستگاه آمبولانس به همراه تخصص‌های رادیولوژی.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در خرداد 170هزار 94 نفر حاشیه‌نشین تحت مراقبت فعال قرار گرفتند، افزود: با احداث مراکز و پایگا‌ه‌های سلامت، عموم مردم استان تحت پوشش مراقبت‌های اولیه قرار گفتند.

مدیر ارشد دانشگاه اذعان داشت: بیش از 450 پایگاه سلامت و 100مرکز بازسازی و احداث گردید، برای 93% مردم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است و 226 پروژه بهداشتی طی تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و درمان و کمک استانداری با تامین بیش از 80 میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها، مصداق یک عمل جهادی است.

وی اظهار کرد: طی هفته‌های آینده کلنگ‌زنی بیمارستان 244 تختخوابی شهرستان خدابنده و 440 تختخوابی حضرت ولی عصر(عج) 2 در زنجان توسط انجمن خیریه حضرت ولی عصر(ع) انجام می‌شود که تمهیدات و اقدامات لازم با واگذار کردن بخشی از زمین‌ها به پایان رسیده است.

دکتر بیگلری در پایان خاطر نشان ساخت: در سال 95 مجور احداث برای ساخت 2 بیمارستان در کشور صادر شد که بیمارستان 244 تختخوابی خدابنده یکی از آنهاست.

ارسال نظرات