معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان زنجان:

شاخص مصرف ماهی در استان پایین است

شاخص مصرف ماهی در استان پایین است و نیاز به فعالیت و فرهنگ سازی در آن‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۵۲۱۷۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان زنجان در ششمین روز از هفته سلامت "هنر، رسانه و سواد سلامت" طی نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ارزیابی شاخص‌های سلامت توسط بنیاد تحقیقات سلامت ایران گفت: براساس این ارزیابی‌ها شاخص سلامت مردم استان زنجان در دیابت در افراد بالای ۲۵ سال رتبه چهارم، در شاخص چربی خون در افراد بالای ۲۵ سال سوم و در شاخص فشارخون در افراد بالای ۱۸ سال رتبه پنجم کشوری است که به معنی بهبود وضعیت است.

دکتر محمدرضا صائینی افزود: درصد شاخص کم‌تحریکی در افراد بالای ۱۸ سال دوم است و این شاخص در سرطان پستان برای ۱۰۰ هزار جمعیت رتبه سوم گزارش شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: شاخص‌های سلامت در سطح کشور از جمله استان زنجان در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی بررسی شد و این ارزیابی‌ها، بیانگر بهبود وضعیت استان به لحاظ شاخص‌های سلامت طی سه سال گذشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، شاخص‌های استفاده از میوه و سبزی در بین مردم استان زنجان برای افراد بالای ۱۸ سال رتبه چهار و در استفاده از کلاه ایمنی و کمربندی ایمنی به ترتیب رتبه‌های پنج و چهار بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان افزود: ۲ شاخصی که براساس ارزیابی انجام شده استان زنجان نیاز به فعالیت در آن‌ها وجود دارد، مصرف ماهی در هفته و تلاش برای کاهش مصرف دخانیات است که این ارزیابی‌ها نشان می‌دهد رتبه استان زنجان در این شاخص‌ها به ترتیب ۲۱ و ۱۸ است.

دکتر صائینی افزود: در شاخص‌ سلامت روان استان زنجان جزو ۶ استان برتر بوده است که مورد تجلیل قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: بدون اقدامات اولیه بهداشتی، کنترلی و صرفا با ساخت بیمارستان و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی نمی‌توان نسبت به کنترل سلامت مردم کار قابل توجهی انجام داد.

گفتنی است، در این نشست به پاس تعامل رسانه‌ها با حوزه سلامت، از طرف ریاست دانشگاه لوح تقدیر به خبرنگاران اهداء شد.

ارسال نظرات