با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های بالای استان زنجان در بخش هایی نظیر صنعت و معدن، توسعه کشاورزی، توجه به موضوع گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی می توان در خصوص توسعه استان اهتمام جدی داشت.
کد خبر: ۸۸۵۲۱۷۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در همایش بهاره انجمن زنجانی های مقیم مرکز، توجه به حوزه های صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی را محورهای اصلی توسعه استان برشمرد و گفت: با توجه و فعالیت ویژه در این عرصه ها می توان در کوتاه ترین زمان ممکن، زمینه های توسعه استان زنجان را فراهم نمود.

آیت اله علی خاتمی با اشاره به اینکه زنجان به لحاظ جغرافیایی با 7 استان کشور هم‌مرز است و در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، افزود: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های بالای استان زنجان در بخش هایی نظیر صنعت و معدن، توسعه کشاورزی، توجه به موضوع گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی می توان در خصوص توسعه استان اهتمام جدی داشت.

وی توجه به ایجاد زیرساخت هایی نظیر ایجاد هتل ها و مراکز اقامتی، فرودگاه و جاده را موجب توسعه ظرفیت های گردشگری و بناهای تاریخی استان برشمرد و اظهار داشت: در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و استفاده بهینه از منابع آب استان نیز در سال های اخیر، توجه و سرمایه گذاری های مطلوبی انجام شده است و هنوز استان قابلیت توسعه در این زمینه ها را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه بیش از 800 شخصیت برجسته زنجانی در رده هایی بالاتر از مدیرکل در تهران شناسایی شده اند، گفت: هر زنجانی به اندازه توان خود باید در آبادانی زادگاهش تلاش نماید و دِین خود را به همشهریانش ادا کند.

امام جمعه زنجان یادآور شد: استان زنجان با برخورداری از یک درصد جمعیت و حدود یک درصد جغرافیای کشور، 3 درصد از بودجه کشور سهم دارد که باید از این میزان حداکثر استفاده را نمود.

آیت اله خاتمی از تلاش های استانداران و مدیرانی که پس از پیروزی انقلاب تاکنون برای آبادانی استان زنجان تلاش کرده اند، قدردانی کرد و گفت: استاندار کنونی زنجان نگاه شناختی عمیق و واقع بینانه ای نسبت به شرایط و ظرفیت های استان دارند که می تواند در توسعه استان بسیار موثر باشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، معاد را تجسم عینی اَعمال انسان ها تعریف نمود و اظهار کرد: هر اقدامی که انسان در طول زندگی خود انجام می دهد، در نظام آفرینش و گنبد دوّار باقی می ماند و آثار آن را خواهد دید.

نماینده ولی فقیه در استان، زنجان را دیار حکیمان، امیران، عالمان، هنرمندان و اندیشمندان توصیف نمود و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم تمامی زنجانیان مقیم خارج از استان برای آبادانی این سرزمین مشارکت و تلاش جدی داشته باشند.

ارسال نظرات