در شرایطی که دشمنان انقلاب و نظام با حربه‌های مختلف جوانان را نشانه رفته‌اند با اجرای برنامه‌های متنوع و متناسب با جامعه جوان از تمایل آن‌ها به هجمه‌های دشمنان جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۸۵۲۱۷۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در مراسم جشن تکلیف مدارس دخترانه خدابنده در حرم قیدار نبی (ع) اظهار کرد: بقاع متبرکه نقش بسیار مهمی در اعتلای فرهنگی و مذهبی افراد جامعه به ویژه نسل جوان دارند

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای برای تلطیف روان انسان‌ها و جلوگیری از معاصی نیازمند معنویت است، اضافه کرد: به همین علت وجود مکان‌های مقدسی چون مسجد و بقاع متبرکه در تقویت معنویت در جامعه نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه به دلیل معنویت حاکم بر آنها محیط امن فرهنگی و مذهبی برای جامعه جوان است، افزود: باید در چنین شرایطی دشمنان انقلاب و نظام با حربه‌های مختلف جوانان را نشانه رفته‌اند با اجرای برنامه‌های متنوع و متناسب با جامعه جوان از تمایل آن‌ها به هجمه‌های دشمنان جلوگیری شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در چنین شرایط حساسی بقاع متبرکه و مکان‌های مذهبی در پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار موثر و جلوگیری از جنگ نرم دشمنان مؤثر خواهد بود، اضافه کرد: بر همین اساس اوقاف و امور خیریه نیز به عنوان یک سازمان فرهنگی و مذهبی برنامه‌های مختلفی در جوار بقاع متبرکه اجرایی می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر 62 بقعه متبرکه در شهرستان خدابنده وجود دارد، اضافه کرد: برای استفاده از ظرفیت فرهنگی و مذهبی این اماکن مقدس تقریبا در هر یک از مناسبتهای ملی و مذهبی برنامه فرهنگی مربوط در جوار بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تقویت بنیه دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایجاد علاقه در جوانان برای حضور در امامزادگان از اهداف اجرای برنامه‌های مختلف در جوار بقاع متبرکه است، گفت: همچنین امامزادگان و بقاع متبرکه در ایجاد ساختار اقتصادی و اخلاقی خانواده‌ها نیز بسیار تأثیرگذار هستند که باید از این ظرفیت نیز به نحو احسن استفاده شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه طبق آمار سالانه قریب به 50 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در برخی از روزها تعداد شرکت‌کنندگان در جوار بقاع متبرکه شهرستان به بیش از یک هزار نفر در روز نیز می‌رسد.

محمدی با اشاره به اینکه در 13 روز نخست امسال بیش از 10 هزار در جوار بقاع متبرکه خدابنده حضور پیدا کردند؛ گفت: افزایش تعداد حضور یافتگان در جوار بقاع متبرکه نشان از ارتقای سطح کیفی برنامه‌هایی است که توسط اوقاف و امور خیریه اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات