معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:
در شهرستان زنجان پنج کتاب‌فروشی و در شهرستان ابهر نیز یک کتاب‌فروشی برای اجرای طرح عیدانه کتاب امسال ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۸۸۵۲۱۸۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اعلام این آمار گفت: یارانه دولتی تعلق گرفته به این استان در طرح عیدانه کتاب ٢٣ میلیون تومان بود.

ابراهیم قاسمی تعداد کتاب‌فروشی‌های فعال در این طرح را ٦ کتاب‌فروشی معرفی کرده و افزود: در شهرستان زنجان پنج کتاب‌فروشی و در شهرستان ابهر نیز یک کتاب‌فروشی برای اجرای طرح عیدانه کتاب امسال ثبت‌نام کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: تخفیف عرضه کتاب در این طرح، بین ٢٠ تا ٢٥ درصد بوده و علاقه‌مندان با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح، از تخفیفات ویژه کتاب بهره‌مند شدند. از جمله شروط این طرح‌ برای فروش کتاب، عدم فروش کتاب‌های درسی و کمک آموزشی بوده کتابفروشی‌ها فقط مجاز به فروش کتاب‌های عمومی بودند.

قاسمی ١٥ اسفندماه تا ١٥ فروردین را مدت زمان اجرای طرح عیدانه کتاب عنوان کرده و گفت: برای هر شهروند و هر کتابفروشی، میزان سقف مجاز برای خرید پیش‌بینی شده و در کتابفروشی‌های عضو طرح اجرا می‌شد.

گفتنی است کتابفروشی‌هایی در این طرح شرکت داشتند که دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر بوده همچنین کتب آموزشی، کمک آموزشی، نایاب، افست، فاقد شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب موجود نباشند، مشمول طرح نبود.

در این طرح سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل ٢٠ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ١ میلیون ریال بوده و خریدار می‌توانست در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با ٢٠ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ٢٥ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح «عیدانه کتاب» خریداری کند.

امسال برای دومین سال پیاپی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح "عیدانه کتاب" را با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» در سراسر کشور اجرا کرد تا از این طریق بر رونق بازار کتاب و افزایش سرانه مطالعه از طریق اعطای یارانه کتاب اضافه کند.

گفتنی است کتابفروشی‌های عضو این طرح در سال جاری "پاتوق کتاب"، "کتاب‌فروشی سهروردی"، "کتابکده فرهنگ"، "شهر کتاب زنجان"، "کتاب‌فروشی کسری" در زنجان و "کتاب بهمن ابهر" واقع در ابهر، بود.

ارسال نظرات