خبرهای داغ:

بررسی مشکلات کشاورزان برخوار در حضور مسئولان کشوری

مهندس محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزان کشور با حضور در محل دفتر نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در تهران با وی دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات بخش کشاورزی گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۸۵۲۱۸۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ مهندس محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزان کشور با حضور در محل دفتر نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در تهران با وی دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات بخش کشاورزی گفتگو کرد.
در این جلسه که چند تن از کشاورزان شهرستان شاهین شهر و میمه و شهرستان برخوار نیز حضور داشتند، آقای حاجی با تأکید بر پیشرو بودن کشاورزان دشت برخوار در سطح کشور ، مدیریت بر تولید محصولات کشاورزی و همچنین بازارهای صادراتی به ویژه کشورهای همسایه را ضروری دانست و ضمن اعلام آمادگی برای استفاده از ابزار های قانونی در جهت تقویت بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان، از مهندس ملک زاده خواست تا پیش نویس طرح مدیریت بر تولید محصول کشاورزی بر اساس آمایش سرزمینی، نیاز کشور و ظرفیت بازار های صادراتی را تهیه و جهت طرح در مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
مهندس ملک زاده نیز ضمن تشکر از آقای حاجی به خاطر اهتمامی که در بخش کشاورزی دارند، به تشریح مشکلات سود و دیرکرد وام های کشاورزی و همچنین پرداخت اصل آن توسط دولت، پرداخت و از مشکلات بیمه کشاورزان و اعتبارات ناچیزی که در این بخش توسط بیمه ها در نظر گرفته شده، گلایه کرد.
مشکل بیمه کارفرمایان واحدهای کشاورزی با بیش از ۵ نفر نیرو یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم و دهم ضمن تشکر از نظام صنفی کشاورزی به خاطر اقدامات و پیگیری های آنان، پیگیری رفع این مشکل را در دستور کار خود قرار داد.
خلأ قانونی در موضوع نظام صنفی کشاورزی و مشکلات پیش آمده در این زمینه موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد پیش طرحی جهت آماده نمودن طرح نظام صنفی کشاورزی توسط نظام صنفی کشاورزی کشور تهیه و ارائه شود تا در مسیر قانونی قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار