معاون وزیر صنعت:

دلیلی ندارد بنگاه‌های صنعتی تا ابدالدهر فعال باشند!

معاون وزیر صنعت گفت: اگر بنگاهی در سال 60 یا قبل از انقلاب احداث شده باشد دلیلی ندارد که تا ابدالدهر فعال باشد.
کد خبر: ۸۸۵۲۲۰۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی یزدانی در نشست خبری که دیروز برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دوران دولت یازدهم چه تعداد واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعطیل شده است؟ اظهار داشت: تعطیلی واحدهای صنعتی مربوط به همه دولت‌ها است. در دولت فعلی نیز این اتفاق افتاده است که اقداماتی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه الان آماری از واحدهای تعطیلی شده ندارم، افزود: این آمار را ارايه خواهیم کرد، البته اگر بنگاهی در سال 60 یا قبل از انقلاب احداث شده باشد دلیلی ندارد که تا ابدالدهر فعال باشد. بنگاه‌هایی که به مرور به فناوری روز مجهز نشوند نمی‌توانند ادامه حیات دهند.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به تعطیلی یک واحد تولید لبنیات در استان مازندران، گفت: اختلاف شرکا باعث تعطیلی این واحد شد و ارتباطی به دولت ندارد.
یزدانی تاکید کرد: اینکه بگوییم واحدی تعطیل نشده، دروغ است.
وی مشکل تامین بازار، نقدینگی، اختلاف بین شرکا و فرسوده بودن ماشین‌آلات را به عنوان دلایل اصلی تعطیلی واحدهای صنعتی عنوان کرد و افزود: همه آمارهای مربوط به تعطیلی واحدها را اعلام خواهیم کرد.معاون وزیر صنعت ادامه داد: چینی‌ها برای تولید قطعات خودرو در شهرستان بم استان کرمان مقدماتی را فراهم کرده‌اند که البته هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. با ترکیه نیز مذاکراتی برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک داشته‌ایم که استان مرکزی، قزوین و زنجان را برای این کار انتخاب کردند.
همچنین معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک درباره دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی اظهار داشت: برخی از صاحبان صنایع انگیزه‌ای برای راه‌اندازی واحدهای متوقف شده ندارند و حتی برای راه‌اندازی این واحدها به آنها مراجعه کرده‌ایم.به گزارش فارس، مقیمی در فاصله چند روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری از مذاکره وزارت صنعت و بانک مرکزی برای افزایش تسهیلات بانکی جدید به واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: طی هفته جاری جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی برگزار می‌شود تا تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی صنایع کوچک و متوسط 30 تا 40 درصد افزایش یابد.
وی با اشاره به ثبت‌نام 59 هزار واحد صنعتی در کل کشور برای دریافت تسهیلات بانکی 16 هزار میلیارد تومانی ادامه داد: 24 هزار و 232 واحد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند. از 10 هزار واحد متقاضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هم 2370 واحد تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.
ارسال نظرات