سرد شدن هوای و کاهش دما به زیر صفر درجه سانتیگراد موجب یخ زدن شکوفه های باز شده درختان در شهرستان نیر شده است.
کد خبر: ۸۸۵۲۲۵۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، با استقرار موج هوای سرد و ناپایدار و تراکم ابرهای تیره در آسمان از روزهای گذشته مه سنگین در شهرستان نیر حاکم شده است و دمای هوا در منطقه نسبت به روزهای گذشته تا 25 درجه کاهش یافته و دمای هوا صبح امروز به 2 درجه سانتی گراد زیر صفر رسید.

این افت شدید دما و به زیر صفر رسیدن هوای منطقه موجب شده است مردم شهرستان بخاری‌های خود را در داخل خانه‌ها و محل کار روشن کنند.

با وجود شکوفه‌ زدن درختان میوه، این کاهش شدید دما همچنین باعث یخ زدن شکوفه های درختان شده و باغداران منطقه را به خاطر وارد شدن خسارت نگران کرده است.

یکی از باغداران منطقه با ابراز ناراحتی از یخ بستن شکوفه ها اظهار داشت: سرد شدن هوا موجب یخ زدن شکوفه های درختان میوه شده است و این شکوفه ها از بین رفته است.

وی بیان کرد: وقوع بارندگی در این شهرستان و سرد شدن هوا موجب یخ زدن شکوفه ها در این منطقه شده است و تولید میوه در بسیاری از باغات این منطقه نسبت به سال گذشته بسیار کاهش پیدا می کند.

ارتفاعات كوه سبلان در قسمت شمال و غرب نير قرار گرفته و با ايجاد پستي و بلنديهاي زياد به منطقه چهره كوهستاني بخشيده و در زمستان آب و هواي سرد و در تابستان آب وهواي نسبتاً معتدلي را دارا است و افت دما و بارش برف در اردیبهشت ماه کم سابقه نیست که این مهم بر ضرورت بیمه کردن محصولات کشاورزی و باغی در منطقه تاکید دارد.

ارسال نظرات