مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: باید فرهنگ بیمه اماکن، محصولات و تجهیزات در میان مردم نهادینه شود.
کد خبر: ۸۸۵۲۲۷۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از  سیفار، مسعود امامی یگانه در جلسه ستاد مدیریت بحران گرمی مغان گفت: بیمه اماکن تجاری، صنعتی و واحدهای مسکونی یک فرهنگ باید در میان مردم باشد و مسؤولان نیز باید در این حوزه تلاش کنند.

 

وی از آموزش ۳۰۰ نفر جهت آمادگی شرایط بحرانی در سطح استان خبر داد و گفت: این آموزش با حضور اساتید برجسته کشوری در سطح استان به نسبت جمعیت از همه شهرها برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیان کرد: لازم است برگزاری جلسات مدیریت بحران در طول سال برای بررسی نقاط ضعف و ارائه راهکار مهم تلقی شود.

 

امامی‌‌یگانه اضافه کرد: رفع نقاط بحرانی شهرستان‌ها و تدوین برنامه جامع شرایط بحرانی از برنامه‌های اصلی پیش‌روی ما است.

 

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید اطلاعات کافی از منطقه به لحاظ جغرافیایی و جمعیتی داشته و تجهیزات موجود و مطلوب را بر این اساس ارزیابی و در دست داشته باشد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با بیان اینکه نقش اعضای ستاد مدیریت بحران در کنترل شرایط خاص بسیار مهم و اساسی است، افزود: در کنار استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی، تامین محل اسکان اضطراری و امکانات مورد نیاز در شرایط بحرانی باید قبل از هر اقدامی در دستور کار قرار‌ گیرد.

 

فرماندار گرمی مغان نیز عنوان کرد: دستگاه‌های شهرستان برای جلوگیری از ساخت و ساز در مسیرهای مسیل اهتمام داشته باشند.

 

ابراهیم امامی اظهار‌ کرد: فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از تخلیه نخاله ساختمانی و ریختن پسماند شهری در حریم رودخانه‌ها برای جلوگیری از ورود هرگونه خسارتی لازم و ضروری است.

 

وی تصریح کرد: در احداث پروژه‌های عمرانی نگاه فنی و کارشناسی در اولویت قرار داشته و قبل از هر‌چیز قدرت ابنیه ساختمانی برای شرایط بحرانی مد نظر قرار گیرد.

 

رئیس ستاد بحران گرمی‌مغان یادآور شد: بیمه ساختمان‌ها و مراکز تجاری و صنعتی یکی از موضوعات اساسی است که باید مورد توجه دستگاه‌ها برای ترغیب مردمی قرار گیرد.

 

امامی به تعدد روستایی گرمی مغان به نسبت سایر شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: اختصاص ست‌های نجات و تجهیزات ویژه امداد و نجات یکی از درخواست‌های ما از مدیریت بحران استانداری است.

ارسال نظرات