معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین مطرح کرد
معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین گفت: در ایران هم اختلالات روحی و روانی بعد از حوادث ترافیکی رتبه دوم را دارد و بار بیماری 16 درصدی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۸۵۲۲۸۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷

دکتر محمدعلی عروجی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی درخصوص هفته «سلامت» گفت: شعار سال 2017 سازمان بهداشت جهانی«بیایید از افسردگی حرف بزنیم» مطرح شده است و با توجه به آمار سازمان بهداشت جهانی از هر 4 نفر، یکی نفر به نوعی اختلال دچار است که این آمار بالا مشکل امروز کشورهای جهان سوم و حتی کشورهای پیشرفته است.

وی افزود: در ایران هم اختلالات روحی و روانی بعد از حوادث ترافیکی رتبه دوم را دارد و بار بیماری 16 درصدی را به خود اختصاص داده است.

معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین تصریح کرد: بر اساس آمار 23/6 درصد افراد 15 تا 64 سال در 12 ماه گذشته به نوعی از اختلال روحی و روانی دچار هستند که این آمار بالایی است و سیاست وزارت بهداشت در این است که گروه‌ها و ارگان‌های مختلف و مرتبط برای کاهش و پیشگیری در این بیماری مداخله کنند.

عروجی بیان کرد: وزارت بهداشت با همه سازمان‌های ذی‌ربط، مسئول 20 درصد سلامت جامعه است و 80 درصد مابقی سایر ارگان‌ها، ادارات، NGOها و اقشار و آحاد مردم مسئول هستند.

وی به رسالت وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: از انجائیکه انسان محور توسعه محسوب می‌شود رسالت وزارت بهداشت حرکت در مسیر سلامت انسان‌ها و ارتقای سطح سلامت جامعه است. انسان بیمار و ناامید و دارای اختلال نمی‌تواند در مناسبت‌های اجتماعی، اقتصادی و اجرایی کار را به خوبی انجام دهد .

معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین تصریح کرد: در چشم انداز 20 ساله تامین سلامت، رفاه و عدالت اجتماعی برای آحاد در نظر گرفته شده است و در بند سوم سیاست‌های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری که در سال 1393 ابلاغ شده، ارتقاء سلامت روانی به عنوان یکی از اجزای اصلی مداخلاتی که باید شکل بگیرد، تاکید شده است.

عروجی در ادامه اضافه کرد: وزارت بهداشت 11 میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین کشور را فراموش نکرده است و ساختارهایی برای طرح سلامت حاشیه نشینها ایجاد شده است.

وی ایجاد پایگاه‌های سلامت شهری را یکی از ساختارها عنوان کرد و گفت: در این پایگاه‌ها خدماتی شامل بهداشت محیط، بهداشت روان، تغذیه مناسب، تست قند و چربی و فشار خون را به طور رایگان برای مراجعین انجام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات