خبرهای داغ:
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از انجام توافقات اولیه جهت برگزاری نمایشگاه ملی نفت و گاز در تبریز خبر داد و گفت: احتمال برگزاری این نمایشگاه در مرداد یا شهریور امسال وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۵۲۲۸۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، علی جهانگیری اظهار داشت: برنامه‌های ویژه منطقه ربع رشیدی در استان در سه قالب «ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی بین امکانات و نهادهای موجود»، «ایجاد زیرساخت‌های جدید» و «بهبود فضای کسب و کار دانش‌بنیان» انجام ‌می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری افزود: در مورد اول یکی از اقدامات ایجاد شبکه‌های فناوری در استان است که در این ارتباط تاکنون 14 شبکه ایجاد کرده‌ایم و در این شبکه‌ها نمایندگان دولت، صنعت و دانشگاه عضویت دارند و در این شبکه‌ها گرد هم آمده‌اند.

جهانگیری با بیان اینکه ما با پیوند دادن عناصر شبکه‌ها به هم در جهت به اشتراک گذاشتن امکانات اقدام می‌کنیم؛ افزود: یکی از این شبکه‌ها؛ شبکه فناوری نفت و گاز است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: درست است که ما چاه نفت و گاز نداریم ولی صنعت نفت و گاز نیاز به تامین قطعات، تجهیزات و خدمات مختلفی دارد که استان آذربایجان شرقی می‌تواند در این عرصه وارد عمل شود.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با بیان اینکه حوزه اقتصادی نفت و گاز دارای مزیت نسبی بوده و ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌کند از فروش نفت خام بیشتر است، افزود: طبق مطالعات شناختی که انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که در آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد.

نماینده تام‌الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری از تلاش منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در جهت توجیه چشم‌انداز اقتصادی سرمایه‌گذاری نفت و گاز به فعالان این عرصه، ایجاد ارتباط میان شرکت‌های مرتبط و ارائه آموزش‌های لازم به این شرکت‌ها جهت اجرای پروژه‌های بزرگ نفتی در استان خبر داد.

جهانگیری با اشاره به انجام توافقات اولیه جهت برگزاری نمایشگاه ملی نفت و گاز در تبریز، از احتمال برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های نفت و گاز استان در سال جاری خبر داد.

ارسال نظرات