جشنواره فرهنگی و هنری نماز شهدا، ایثارگران و رزمندگان استان زنجان با همکاری 20 دستگاه اجرایی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۵۲۳۲۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سعید ناصری در نشست خبری صبح امروز که بصورت مشترک با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برگزار شد، ابراز داشت: نقش حكایات و سرگذشت ها در قالب داستان و خاطره و شعر و تاثیر آن در سرنوشت بعضی، تغییر مسیر زندگی و آینده بعضی دیگر، یكی از نقش هایی است كه حفظ آنها با بیان سینه به سینه و ثبت و ضبط آنها در صحیفه ای موجب تاثیرگذاری آن در گذر زمان و مرور ایام بر اوضاع و احوال آیندگان خواهد بود و در این میان نقش خاطره و شعر و تاثیر آنها در شخصیت روحی و روانی افراد بویژه در جهت تعالی حائز اهمیت است.

وی افزود: این جشنواره در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز و بهره مندی از تراوشات قلمی و خاطرات و اشعار تاثیرگذار آنان در امر نماز می باشد.

ریس ستاد اقامه نماز استان زنجان اضافه کرد: موضوع اشعار ارسالی (نو، غزل، قصیده، رباعی و آزاد ) نماز و فرهنگ ایثار و شهادت ( با الهام از الگوی نماز امام حسین (ع) و شهدای كربلا و انطباق با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس)، جلوه های نماز رزمندگان (صبر، مقاومت، تواضع، فروتنی، برخورد با اسراء، احترام به حقوق دیگران و ... )، نماز در مناطق عملیاتی ( با توجه به نبود امنیت، نبود آب، نبود زمان و ... )، نماز و اتصال به سرچشمه همه پیروزی ها ( اعتقاد به اینكه همه پیروزی ها از آن خداوند است) می باشد.

ناصری افزود: در بخش داستان و خاطره، نماز و فرهنگ ایثار و شهادت، نقش نماز در جنگ نرم، نماز در اسارت و خاطرات آزادگان از نماز در دوران اسارت، مجروحین و اداء فریضه نماز، نماز و خانواده و خاطره والدین شهدا از نماز فرزندانشان و خاطره از محل كار اعلام شده است.

وی همچنین به دیگر بخش های این جشنواره اشاره کرد و گفت: وصیت نامه یا بخشی از وصیت نامه شهدا كه در اختیار خانواده های شهدا می باشد و مربوط به نماز است؛ در بخش عكس ، فیلم كوتاه،داستانك،وبلاگ، جلوه هایی از نماز رزمندگان، نماز جماعت در جبهه، مسجد و نمازخانه های جبهه، نماز شب و راز و نیاز رزمندگان ( معنویت شهر ها )، موضوع نماز در فضای مجازی، وبلاگ نویسی و راه اندازی شبكه های اجتماعی از دیگر بخش های جشنواره می باشند.

ریس ستاد اقامه نماز استان زنجان افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را تا 15 شهریور 1396 در قالب لوح فشرده به نشانی دبیرخانه زنجان ، میدان قائم (عج) ، ستاد اقامه نماز استان زنجان و یا پست الكترونیكی zn.namaz@chmail.ir ارسال نمایند.

ارسال نظرات