خبرهای داغ:
مدیر آستان امامزاده محمد بن هلال بن علی(ع):
مدیر آستان امامزاده محمد بن هلال بن علی(ع) گفت: از شهرستان آران و بیدگل 720 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده است.
کد خبر: ۸۸۵۲۳۲۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
آران و بیدگل 720 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید جواد تکیه همراه با جمعی از مسوولان شهر آران و بیدگل ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: آران و بیدگل 20 سال بخش بود و اکنون به شهرستان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان آران و بیدگل دارای ویژگی‌هایی است که آن را از دیگر شهرستان‌های کشور متمایز می‌کند گفت: ولایتمداری و ایثارگری از جمله آنها به شمار می‌رود. 15 خرداد سال 42 این شهرستان جزء شهرهای انگشت شماری بود که قیام کردند. همچنین از این شهرستان 720 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد.

مدیر آستان امامزاده محمد بن هلال بن علی (ع) ادامه داد: شهرستان آران و بیدگل از زمره شهرستان‌های قرآنی است که بیش از 3 هزار نفر آموزش قرآن دیدند و اکنون هم در ایام ماه مبارک رمضان آیین جزء خوانی در این شهرستان برپا می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان آران و بیدگل دارای چهار حوزه علمیه است که دو مدرسه علمیه به خواهران و دو مدرسه علمیه به برادران اختصاص دارد و 400 طلبه و روحانی در این شهر مشغول تحصیل و تدریس هستند.

تکیه ادامه داد: در این شهرستان ستارگانی از آسمان ولایت وجود دارد که امامزاده هلال بن علی (ع) گل سر سبد همه امامزادگان این شهرستان است. این امامزاده یکی از فرزندان بدون واسطه حضرت علی (ع) است که در زمان واقعه عاشورا در طائف بوده و سپس به ایران هجرت کردند که از ایشان می‌توان به عنوان نخستین علوی که به ایران هجرت کرده است یاد کرد.

مدیر آستان امامزاده محمد بن هلال بن علی (ع) با اشاره به برگزاری کنگره ملی هلال بن علی (ع) از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: افتتاحیه این کنگره در شاه سید علی قم سال گذشته در خرداد ماه و اختتامیه آن در آستان امامزاده محمد بن هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل برگزار شد.

 وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این کنگره ملی معرفی امامزاده محمد بن هلال بن علی (ع) بود که حاصل آن انتشار هفت جلد کتاب بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها