کد خبر: ۸۸۵۲۳۴۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: به منظور معرفی هنرمندان توانمند استان و همچنین آشنایی مخاطبان با طراحی ارتباطاتی و نقش آن در جامعه پیرامون و با توجه به اهمیت و جایگاه گرافیک در جهان امروز، با هدف رسیدن به مؤلفه‌های بومی هنر گرافیک، نمایشگاهی متشکل از 25 اثر گرافیست جوان و خوش‌ذوق استان، امیر کریمیان از فردا لغایت 12 ماه جاری با استفاده از تایپوگرافی در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به معرض نمایش گذاشته می‌شود.


امین مرادی با برشمردن توانمندی‌های هنری استان کردستان در زمینه‌های مختلف هنری، گفت: از دیرباز گرایش به این هنر در کشور ما وجود داشته است و از سابقه تاریخی بالایی برخوردار است.


وی تصریح کرد: این سابقه از زمان نقوش اولیه روی سفال‌ها، حجاری‌ها، گچ‌بری‌ها، خطوط و نقاشی‌های مینیاتوری، تذهیب، آرایش صفحه‌ها، نقوش قالی‌ها و پارچه و تا زمان حال وجود داشته و هم اکنون نیز با ورود دیجیتال این هنر از رواج بیشتری هم برخوردار شده و توانسته است با کمک از دیگر هنرها باب گسترده‌ای را در این هنر بگشاید.


مرادی اضافه کرد: امروز در تمامی بخش‌های اجتماعی به نوعی استفاده از هنر گرافیک را می‌توان در معرفی ویژگی‌های مدنظر مشاهده نمود که این از مزیت‌های ویژه این هنر است.


رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از روند رو به رشد گرایش به این هنر در استان کردستان به عنوان یک پتانسیل مهم هنری نام برد و تصریح نمود: با توجه به نقش آگاهی‌بخشی این هنر و گستردگی آن می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست از این پتانسیل قوی در زمینه تقویت فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی بهره لازم را برد.


مرادی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه امیر کریمیان در 25 اثر موضوعات فرهنگی را با استفاده از تایپوگرافی به تصویر درآورده است و در ایام برگزاری در دو نوبت صبح و بعداز ظهر از ساعت 10 تا 12 و 17 الی 20 آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.


مرادی با دعوت از تمامی علاقه‌مندان هنر گرافیک برای بازدید از این نمایشگاه، افزود: آیین افتتاحیه این نمایشگاه بعد از ظهر فردا در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.


امیر کریمیان متولد 1363 شهرستان سقز، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه تهران در سال ١٣٩٢، زمینه فعالیت هنری، بیشتر طراحی گرافیک و تایپوگرافی است.


این هنرمند کردستانی، انتخاب پوستر و شرکت در  نمایشگاه سه سالانه بین المللی پوستر لاهتی فنلاند 2017، انتخاب پوستر و شرکت در  نمایشگاه دوسالانه بین المللی گرافیک روسیه با عنوان زنبور طلایی 12 در سال 2016، مقام دوم طراحی پوستر جشنواره هنرهای تجسمی پاکنام شمالغرب کشور، انتخاب پوستر سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و چندین عنوان دیگر را در کارنامه هنری خود دارد.


ارسال نظرات