برانکومارکوویچ رایزن سفارت صربستان در ایران به منظوربسط و گسترش مناسبات تجاری فی مابین اتاق زنجان و کشور مطبوعش با اعضا هیات نمایندگان اتاق زنجان دیدار و گفتگو نمود.
کد خبر: ۸۸۵۲۳۵۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دراین نشست رئیس اتاق بازرگانی زنجان ضمن ابراز خرسندی از حضور ایشان در اتاق زنجان با اشاره و معرفی پتانسیل های بالقوه ی استان، گفت: استان زنجان به جهت ظرفیت ها و استعداد درحوزه های محتلف کشاورزی ، دامی و صنعتی همواره بعنوان یکی از قطبهای مهم کشور مطرح بوده است.

جمیلی افزود: با توجه به اینکه کشور صربستان بعنوان یکی از وارد کنندگان محصولات کشاورزی و صنایع الکتریکی در جهان به شمار می اید اذعان داشت : استان زنجان امادگی داردکلیه نیازهای این کشور در حوزه های مختلف کشاورزی و همچنین صنایع الکتریکی از جمله سیم و کابل ، ترانس و ابزار دقیق و برخی مواد خام را تامین نماید.

وی با تاکید بر اینکه حجم صادارت و واردات در ایران طی سالهای اخیر روند روبه رشدی داشته است، اظهارداشت: در حال حاضرنوع نگرش دولتمردان باوجود اعمال تحریمهای ظالمانه به ایران در حال تغییر است گفت : دروازه های تجاری دنیا یکی پس از دیگری به روی ایران گشوده می گرد د از اینرو ایران میتواند بعنوان یکی از مهمترین و ارزانترین تامین کنندگان جهان بشمار آید.

مهندس جمیلی در این دیدار به سابقه ی همکاری های تجاری ایران و صربستان اشاره کرد و افزود: از ملزومات صادرات و واردات شناخت و آگاهی کافی از پتانسیل ها و نیازهای طرفین است لذا ،هدف اصلی این نوع همکاری ها بهبود فضای اقتصادی و سهولت روند معاملات تجاری است و همچنین تاسیس شرکت های مشترک برای حضور در مناقصات بین المللی یکی دیگر از دستاوردهای این دیدار می تواند باشد .

کلانتری عضو هیئت رئیسه ی اتاق بازرگانی زنجان نیز با اشاره به اهمیت فرصت پیش آمده اظهار داشت : نیاز و زمینه های همکاری فی ما بین دو کشور در خصوص ادوات کشاورزی قابل تامل است و بایستی در این خصوص اقدامات لازم جهت گسترش زمینه های همکاری فراهم آید .

مقدم نائب رئیس اتاق زنجان نیز بعنوان یکی دیگر از سخنرانان این نشست این دیدار را نشان از دوراندیشی و اینده نگری دو طرف تعبیر کرد و افزود : باید ضمن شناسایی نیازها و توانمندیها طرفین در حوزه قطعات خودرو بسترها و زمینه های همکاری های فی ما بین در این خصوص فراهم گردد.

برانکومارکوویچ رایزن بازرگانی کشور صربستان نیز در این جلسه ضمن ارائه ی گزارش جامعی ازمیزان صادرات و واردات کشورمطبوعش در حوزه های مختلف گفت: نمود این همکاریها را میتوان در شرکتهای ایران خودرو و واگن قطار دید وی در ادامه تاکید کرد در استان زنجان ظرفیت های قابل توجهی از جمله محصولات دامی برای صادرات وجود دارد که اگر بستر همکاری در این حوزه فراهم اید با استقبال کشور صربستان مواجه خواهد شد.

ارسال نظرات