خبرهای داغ:
رسول امامي
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نایین گفت: 2 میلیارد ریال به منظور مرمت های اضطراری نارین قلعه نایین وتبدیل به سایت موزه اختصاص یافت
مالکیت بنای مذکور تا چندماه قبل متعلق به اداره دارایی و امور اقتصادی بود که پس از پیگیری های اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین واستان اصفهان اسناد مالکیت به میراث فرهنگی انتقال داده شده است.
کد خبر: ۸۸۵۲۳۶۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱

پاز ببه گزارش خبرگزاری بسیج ،محمود مدنیان  افزود: مالکیت بنای مذکور تا چندماه قبل متعلق به اداره دارایی و امور اقتصادی بود که پس از پیگیری های اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین واستان اصفهان اسناد مالکیت به میراث فرهنگی انتقال داده شده است.

وی افزود: با توجه به قدمت 2 هزارساله بنای مذکور و بلااستفاده بودن آن در قرون اخیر و فرسایش شدید ؛ بخشهایی ازاین اثر تخریب شده است

مدنیان گفت: با پیگیری های متعدد این اداره و اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مبلغ 2 میلیارد ریال جهت مرمت های اضطراری در دستور کار قرار گرفته و در سال جاری مرمت آن آغاز خواهد شد.
در این پروژه استحکام بخشی دیوارها و پی ها، شیب بندی فضاها، ترمیم بخشهای فروریخته، نما سازیها و حفاظت بخش های مختلف انجام خواهد شد.

مدنیان افزود : طرح تبدیل این بنای تاریخی به سایت موزه از دیگر برنامه های این اداره است که با اجرای طرح مذکور امکان حضور و بازدید گردشگران، معرفی بنا، مطالعه و پژوهش، بازدید از اجزاء و بخشهای مختلف بنا و حفاظت از آثار و اشیای موجود در آن فراهم خواهد شد.

نارین قلعه قدیمی ترین بنای تاریخی شهر نایین به عنوان دژ یا کهندژ شهر در وسط بافت تاریخی نایین قرار دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها