برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر مشخص شدند
اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی برگزار شد که فیلم «خانه» بیشترین جوایز را از آن خود کرد.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۰۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
به گزارش خبرنگارفرهنگی خبرگزاری بسیج، مراسم اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور جمع کثیری از هنرمندان داخلی و خارجی در تالار وحدت آغاز شد.

این جشنواره از روز جمعه اول اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرده است و امروز پنجشنبه 7 اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون که اجرای این برنامه را بر عهده دارد در ابتدا به زبان انگلیسی به مهمانان خارجی حاضر در اختتامیه خوش‌آمد گفت.

سیدرضا میرکریمی دبیر جشنواره در ابتدای این مراسم گفت: همکاران من گزارشی از جشنواره آماده کرده بودند که من گم کردم و می خواهم به اشکان کمک کنم تا این اختتامیه را در گینس ثبت کنیم.

وی افزود: از همه مدیرانی که به من کمک کردند که این اتفاق سینمایی در اندازه خوبی برگزار شود، از داوطلبانی که در برگزاری این جشنواره کمک کردند تشکر می کنم. ما در فضایی کار کردیم که کسی با باورهای دیگری کاری نداشت و لبخندهایمان را با هم به اشتراک گذاشتیم. امیدوارم این فضا ادامه پیدا کند. ما مصمیم جشنواره را به پایگاهی تبدیل کنیم که سینماگران و هنرمندانی که به صلح، کرامت و عدالت می پردازند و کسانی که در جست و جوی کرامت بشری هستند در آن حضور پیدا کنند.

دبیر جشنواره اظهار داشت: ما مصمیم جشنواره را به پایگاهی تبدیل کنیم که سینماگران و هنرمندانی که به صلح، کرامت و عدالت می پردازند و کسانی که در جست و جوی کرامت بشری هستند در آن حضور پیدا کنند 

جایزه نتپک برای اصغر یوسفی نژاد

در ادامه این مراسم، جایزه بخش نتپک (شبکه ترویج سینمای اسیا) به اصغر یوسفی نژاد برای فیلم «خانه» اهدا شد.

جایزه بین الادیان به چین رسید

همچنین جایزه بخش بین الادیان به آقای وانگ ژاپو از چین برای فیلم «چاقو در آب پاک» رسید.

برندگان بخش جلوه گاه شرق

در بخش فیلمهای آسیایی(جلوگاه شرق) نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه به آرین وزیر دفتری برای فیلم «هنوز نه» اهدا شد و جایزه بهترین فیلم بلند این بخش نیز به شهبانو سادات برای فیلم «گرگ و بره» رسید. تندیس بهترین فیلم این بخش نیز به ثابت کومانبکف برای فیلم «بازمانده» اهدا شد.

در ادامه جایزه بخش محمد امین(ص) (جایزه اخلاق جشنواره) به مظفر حسین خانی هزواره برای فیلم «بابایی» اهدا شد. رضا کیانیان ضمن اهدای این جایزه گفت که بسیار خوشحال هستم که جایزه اخلاق سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر را اهدا می‌کنم.

جایزه بخش سینمای سعادت

سپس  جوایز بخش «سینمای سعادت» صاحبان خود را شناخت. جایزه بهترین دستاورهنری این بخش به جین جینگ ژو  برای فیلم «آقای بی دردسر» اهدا شد.

سیمرغ  سیمین بهترین بازیگر نقش مرد به استفان دنولیوبوف برای ایفای نقش «گلوری» و سیمرغ سیمین بهترین بازیگر زن به مارگیتا گوشوا بازیگر فیلم «گلوری» اهدا شد.

سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه بخش سینمای سعادت به اصغر یوسفی‌نژاد برای نگارش فیلمنامه «خانه»  و سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی به ایوان دی گائونا کارگردان «گناهکاران» اهدا شد.

همچنین جایزه بهرین فیلم بلند بخش سینمای سعادت در فیلم «خانه» به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد رسید.
ارسال نظرات