خبرهای داغ:
سعید جلیلی در همدان:

گزارش دهید 700 هزار میلیارد خلق نقدینگی به کجا رفته است؟/هدف جاری شدن تفکر انقلابی در جامعه است/لازمه تحقق «ما می‌توانیم» دیپلماسی اقتدار است

عضو مجمع تشحیص مصلحت نظام با اشاره به عملکرد دولت فعلی با بیان اینکه این دولت با 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی کار را تحویل گرفت، گفت: امروز این نقدینگی به 1200 هزار میلیارد تومان رسیده است، دولت پاسخ دهد که 700 هزار میلیارد خلق نقدینگی به کجا رفته است؟ گزارش دهید.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۰۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
گزارش دهید 700 هزار میلیارد خلق نقدینگی به کجا رفته است؟/هدف ما جاری شدن تفکر انقلابی در جامعه است/لازمه تحقق شعار«ما می‌توانیم» دیپلماسی اقتدار استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید جلیلی عصر امروز در اجتماع عظیم حامیان «حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی» کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در سالن ولیعصر همدان برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور مجدد خود در همدان اظهار داشت: همدان شهری معطر به عطر شهیدان، مجاهدان و رزمندگان بزرگی است که نام و یاد آنها برای همه درس‌آموز است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای استان همدان افزود: وقتی در خاطرات بزرگان و شهدای این استان تأمل می کنیم بی‌اختیار برابر آن فرهنگ و خانواده‌هایی که این چنین فرزندانی تقدیم انقلاب کردند سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی با بیان اینکه در مقطعی قرار داریم که از آن به عنوان فصل انتخابات یاد می‌شود به اهمیت حضور در انتخابات پرداخت و ابراز داشت: ما باید بدانیم چرا فصل انتخابات در حیات سیاسی یک ملت اهمیت دارد؟

جلیلی از ظرفیت‌های مادی و نیروی انسانی به عنوان دو عامل مهم کشور در راستای پیشرفت و توسعه یاد کرد و بیان داشت: ما مدعی هستیم کشور ایران دارای منابع بزرگ غنی معادن، ظرفیت‌های بزرگ کشاورزی، شرایط مناسب جغرافیائی و سرمایه انسانی است که با وجود نیروهای جوان، مومن و تحصیل کرده برای پیشرفت و توسعه هر کشوری کفایت می‌کند.

وی با بیان اینکه از ما سوال می کنند به داشتن این ظرفیت ها و سرمایه ها قائل هستید پس چرا با شرایط مطلوب فاصله داریم، گفت : پرداختن به این موضوعات در عرصه انتخابات از اهمیت خاص برخوردار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عملکرد دولت فعلی با توضیح اینکه پس از گذشت 4 سال از دولت یازدهم هنوز شرایط مطلوب در کشور محقق نشده و به آن دست نیافته ایم، افزود : امام خامنه ای(مد ظله العالی) در ابتدای سال 92 فرمودند آنچه می خواهید رقم بزنید یک حماسه سیاسی است که به دنبال آن باید حماسه اقتصادی محقق می شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات سال 92 و رأی به دولت در این راستا بود که با خلق حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی محقق شده و نیاز هایی که فکر می کنند امروز ضرورت دارد حل شود راه حلی پاسخ داده شود، گفت : حماسه اقتصادی رقم نخورد و مقام معظم رهبری هم در پایان همان سال بر این موضوع اذعان داشتند.

جلیلی با طرح این سوال که چرا بعد از چهار سال آن پاسخ لازم در عمل مشاهده نمی شود، ابراز داشت : اهمیت این پرسش از آن جهت است که می‌خواهیم چهار سال جدید را با انتخابی که می کنیم؛ افق آینده را مشخص کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در کنار شور انتخاباتی باید جلساتی همراه با مباحثی که موجب اقناع و آگاهی مردم می شود، ایجاد شو،د تصریح کرد : باید در این جلسات مطالبی در مورد آنچه که باید در چهار سال آینده صورت گیرد عنوان شود چراکه اقناع و آگاهی مردم نسبت به آنچه که باید در 4 سال آینده صورت گیرد ضروری است.

عضو مجمع تشحیص مصلحت با اشاره به صحبت از گنجینه های عظیم کشور گفت: در فصل انتخابات لازم است از این گنجینه‌ها رونمایی شود.

* تنها تفکر انقلابی می‌تواند باور «ما می‌توانیم» را اثبات کند

وی ادامه داد : اگر درباره گنجینه‌های کشور حرفی به میان می آوریم از آن جهت است تا کسانی کشور را به دست گیرند که شعار «ما نمی‌توانیم » سر ندهند.

جلیلی با بیان اینکه کسانی که می‌گویند ما نمی‌توانیم و یا نتوانستیم مشکل از خودشان است، گفت: در عرصه های مختلف کشور باید امکانات کشور مشخص شود تا چنانچه اگر کسی گفت نمی‌شود یا نمی‌توانیم ، روشن شود که آیا این یک پاسخ معتبر و منطقی است یا خیر!

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت لازم برای موفقیت در کشور وجود دارد، تصریح کرد : تنها تفکر انقلابی می‌تواند باور «ما می‌توانیم» را اثبات کند چرا که این تفکر تحول گرا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در جریان انتخابات معمولا افرادی سعی می کنند نقاط ضعف را بیان و بر روی آن مانور کنند، افزود : این مانور کردن بر این مبنا است که بتوانند آرایی را به سمت خود جلب کنند در صورتی که تفکر انقلابی چنین نگاهی ندارد بلکه این تفکر دست روی نقاط قوت و ظرفیت‌ها و استعدادهایی می‌گذارد و امید را در کشور زنده می کند.

وی اضافه کرد : اگر کسانی امروز می خواهند با یک امید به آینده نگاه کنند و مدعی تدبیر برای اداراه امور کشور شوند باید تکلیف خود را با این ظرفیت ها و امکانات و استعداد ها روشن کنند و بگویند در چهار سال گذشته چه کردند و در چهار سال آینده می خواهند چه کنند تا معلوم شود حد آن پیشرفت و تصویری که ارائه می دهند، چیست؟

جلیلی با عنوان اینکه طبیعی است که هر دولتی که روی کار می آید نخواهد هر آنچه مسیر قبل بوده ادامه دهد، گفت : این انتظار است هر دولتی که روی کار می‌آید نقاط قوت قبل را بگیرد و نقاط ضعف را کنار بگذارد و پیش رود.

وی اضافه کرد : سوال این است که دولت فعلی در این چهار سال کدام نقاط قوت کشور را تقویت کرد و کدام نقاط ضعف کشور رفع شد؟ کسانی که شعار داده‌اند «ما آمده ایم می خواهیم هزینه های کشور را کاهش دهیم» امروز فرصت خوبی است که ارزیابی شوند آیا هزینه ها کاهش یافته یا سرمایه های ملی کشور کاهش یافته است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز بعد از گذشت بیش از سه سال فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد دولت است، ابراز داشت: کسانی آمدند گفتند می خواهیم برای کشور عزت و اقتدار بیاوریم امروز باید یک ارزیابی صحیح و واقعی از آنها کرد که چه مسیری را دنبال کرده اند؟

وی با اشاره به اینکه افرادی در انتخابات 92 وارد عرصه شدند و گفتند «کاری می‌کنیم که هم چرخ سانتریفیوژها، هم چرخ معیشت مردم و کارخانه بچرخد»، تصریح کرد : حال خود آنها اعتراف می کنند که طرف مقابل نه تنها به روح برجام بلکه به متن آن هم پایبند نشد.

جلیلی ادامه داد : خود آنها می گویند در زمینه هسته ای بتون ریختیم ، سانترفیوژ ها را جمع کردیم و 10 هزار کیلومتر مواد به خارج فرستادیم ، اما طرف مقابل به برجام پایبند نشد؛ در چنین حرکتی ما نمی گوییم «نخواستند» اما می‌شود بگوییم «نتوانستند»!

* دولت فعلی نتوانست از ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور استفاده کند

وی با بیان اینکه دولت فعلی نتوانست از ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور استفاده کند، افزود: شما می توانید به مسکن انتقاد داشته باشید و این حق شماست، 1.5 میلیون مسکن تولید شده بود، و یک میلیون دیگر در حدود 75 درصد کارش انجام شده بود که تحویل شما داده شد اگر شما ماهی یک درصد هم روی آن ها کار می کردید ظرف 30 ماه باید آنها تمام می شد ولی هنوز به اتمام نرسیده است.

وی با بیان اینکه سالانه 850 هزار ازدواج در کشور وجود دارد، گفت : با بافت فرسوده و احیا و مرمت ها باید سالی یک میلیون مسکن در آن ساخته شود تا مشکل مسکن حل شود اما مسئولین گزارش دهند در این خصوص چکار کردند؟

عضو مجمع تشحیص مصلحت نظام با بیان اینکه بحث ایجاد مسکن بحث ساده‌ای نیست، چرا که اشتغال را نیز در پی دارد، تاکید کرد : می توان با ساخت هر 100 متر مسکن یک شغل مستقیم و یک شغل غیر مستقیم ایجاد کرد اما وقتی ساخت مسکن راکد شد این طبعات را هم در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به عملکرد دولت فعلی با بیان اینکه این دولت با 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی کار را تحویل گرفت، گفت : امروز در اردیبهشت ماه سال 96 این نقدینگی به 1200 هزار میلیارد تومان رسیده است ، دولت پاسخ دهد که 700 هزار میلیارد خلق نقدینگی به کجا رفته است؟ باید گزارش دهد.

جلیلی در ادامه سخنان خود با ابراز اینکه به اظهار دولتمردان اصلاح نظام بانکی یکی از موضوعات اساسی است، بیان داشت : این دولت را وقتی تحویل گرفتند 70 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی وجود داشت که این معوقه نه تنها کاهش نیافت، بلکه معاون اول رئیس جمهور که کمترین آمار را می‌دهد می‌گوید معوقات به 100 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد : وقتی می‌گوییم تولید و اشتغال مهم است این سئوال ایجاد می‌شود که آیا واقعا در این دولت این امر نمی شده است یا شما نتوانستید؟ پاسخ ما این است که شما نتوانستید چراکه رویکردی که شما دارید قوی و واقع بین نیست بلکه رمانتیک است.

عضو مجمع تشحیص مصلحت نظام با مخاطب قرار دادن دولت فعلی ادامه داد: شما فکر می‌کنید اگر به غرب اعتماد کنید ظرفیت‌های کشور دوباره فعال می‌شود در حالی که امروز می بینیم آنها حتی به متن برجام هم پایبند نبودند و شما تمام استعدادهای کشور را متوقف کردید.

وی با تاکید بر اینکه باید کسی به روی کار بیاید که به توانایی‌ها و ظرفیت های کشور آشنا باشد، گفت : باید بتواند بتواند آنها را مدیریت کند.

جلیلی انتخابات را فرصتی مناسب برای تبیین توانمندی‌های کشور دانست و بیان کرد : این نقاط قوت کشور را می توان فعال کرد و در انتخاب کاندیدای اصلح باید به این مورد توجه کرد.

وی با بیان اینکه افرادی مدعی بودند با برقراری ارتباط با دیگر کشورها مشکلات کشور حل می‌شود و در این خصوص نیاز هست سالانه 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کرد، اظهار داشت : کسانی که به این موضوع اعتقاد دارند، بگویند در طول این سه سال چقدر سرمایه‌گذار خارجی جذب کردند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: آیا راه اداره کشور این است که باید برجام‌های دیگر اجرا شود و به داخل سرمایه‌های دیگر کشور بتون بریزد؟

* هزینه‌های دولت امسال به 220 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است

وی با بیان اینکه در ایام انتخابات نباید یک فضای کاذب ایجاد کرد که مباحث واقعی موهن مسائل فرعی شود، افزود: اگر می‌خواهید در چهار سال آینده آرامش داشته باشید به گونه ای رأی دهید که جنگ نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات دولتمردان که برجام سایه جنگ را از روی کشور برداشت، تصریح کرد: چه کسی سایه جنگ را از سر ملت دور کرد؟ آیا غیر از تفکر انقلابی و شهدا بود؟

وی اضافه کرد: مگر مقابل آرامش جنگ به شکل نظامی است؟ وقتی ملت آرامش را لمس می کنند که دغدغه بیکاری نداشته باشند، اینها را شما جواب دهید نه اینکه موضوعات موهن و فرعی ساخته و بگویید خدا را شکر که سایه جنگ از کشور برداشته شد .

جلیلی با تاکید بر اینکه انتخاب ما باید بر اساس درس‌هایی باشد که از گذشته گرفته‌ایم نه ترس‌های موهن آینده اظهار کرد : این موضوعات است که کشور را می تواند قوی کند و به پیش برد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که ما را به پیش می برد، تفکر انقلابی است، عنوان کرد : اگر در تفکر انقلابی عنوان می شود که «ما می‌توانیم» این یک شعار نیست بلکه عین واقعیت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عقلانیت را لازمه تحقق شعار «ما می‌توانیم» دانست و بیان داشت : با خودباختگی در برابر چند کشور غربی نمی توان به این شعار جامعه عمل پوشاند، لازمه تحقق این شعار دیپلماسی اقتدار است نه دیپلماسی التماسی، لازمه آن اتکا به صنعتگر داخلی است نه اینکه برای تهیه غذای راه‌آهن آشپز اتریشی بیاورید.

جلیلی ابراز داشت: ملت سربلند یک دولت دانا، توانا و مقتدر می خواهد که به تفکر انقلابی باور داشته باشد تا به موفقیت هایی دست یابد.

وی گفت : ما نمی‌گوییم این ها نمی خواستند چراکه از نیت آنها خبر نداریم اما می‌گوییم نتوانستند و نمی‌توانند ، و تفکر آنها نمی تواند موفقیتی برای کشور رقم بزند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقایسه میزان هزینه های دولت در ابتدای سال 91 با زمان کنونی و با بیان اینکه در سال 91 هزینه‌های دولت 89 هزار میلیارد تومان بوده است، بیان داشت : هزینه‌های دولت امسال به 220 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، دولتمردان بگویند این افزایش چشمگیر به چه دلیل بوده و به کجا رفته است؟!

*گام برداشتن برای اقناع و آگاه سازی مردم نسبت به واقعیت کشور وظیفه همه است

وی در همین خصوص اضافه کرد :به گفته خودشان تنها 20 هزار میلیارد تومان از 220 هزار میلیارد تومان خرج هزینه‌های عمرانی شده است؛ باید گزارش دهند که بقیه چه شده است؟ اگر بحث فساد اقتصادی هم نباشد دولتی که نتواند اداره هزینه های خود را داشته باشد چگونه می خواهد کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد؟ این شخص به درد مدیریت نمی خورد.

جلیلی با بیا ن اینکه در جریان مذاکرات برجام آقایان اظهار می کردند که اگر یک روز برجام دیرتر اجرا شود روزانه 370 میلیون دلار خسارت به کشور وارد می شود، تصریح کرد : این مبلغ خسارت بر اساس برآورد آنها درطول یک سال به میزان 60 میلیارد دلار است، حال بگویند در این مدتی که برجام اجرا شد چه به دست آوردند ؟ این 60 میلیارد دلار چه شد؟

وی با مخاطب قرار دادن جوانان انقلابی همدان تاکید کرد: امروز در عرصه انتخابات وظیفه بزرگ بر دوش داریم، باید در هر عرصه‌ای که امکان دارید در راستای اقناع و آگاه سازی مردم نسبت به واقعیت کشور به شکل صحیح قدم بردارید که این وظیفه همه است.

جلیلی با اشاره به وجود کارشکنی‌های دشمنان با بیان اینکه فرصت‌های بزرگی در برابر ملت ایران وجود دارد، یادآور شد : باید از فرصت به وجود آمده به بهترین نحو استفاده و تفکر انقلابی را در جامعه احیا کرد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال جاری شدن تفکر انقلابی در جامعه هستیم، گفت : امروز اگر برای این موضوع دور هم جمع می‌شویم و می‌گوییم آقای رئیسی اصلح هستند برای این است که نگاه و رویکرد او می‌تواند دوباره موفقیت را رقم بزند و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد : ما می‌خواهیم تفکر انقلابی که سبب ایجاد موفقیت‌ها در کشور می‌شود، شکل بگیرد و مشکلات کشور و مردم حل شود.

وی با عنوان اینکه سه رسالت مهم و بزرگ بر دوش جوانان مومن انقلابی در جریان انتخابات قرار دارد، خاطرنشان کرد : ابتدا باید گفتمان انقلاب اسلامی و راه حل‌هایی که برای نیازهای مشروع مردم مبتنی بر این تفکر وجود دارد را بشناسیم و آنچه را که می‌توان برای مردم عمل کرد بشناسانیم.

وی در خصوص دومین وظیفه جوانان مومن انقلابی بیان کرد : در صحنه انتخابات برای کسی که اصلح است و می تواند نیاز‌های مشروع مردم را پاسخ دهد این کار را انجام دهید.

جلیلی یادآور شد : باید راه حل‌های غلطی که برای مردم عنوان می‌شود و نکات خطایی که گفته شود، آن نقاط غلط را اصلاح کرد که این وظیفه و رسالت همه است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
آخرین اخبار