خبرهای داغ:
امام جمعه شهر فاضل آباد؛

انتخاب آگاهانه در زندگی دنیوی عزت دو جهان را داراست

امام جمعهشهر فاضل آباد گفت: همه ما انسان ها در دنیا دائم در حال انتخابیم لذا اگر کسی در زندگی خود آگاهانه انتخاب کند و معیار انتخابش در زندگی معنوی، دینی و الهی باشد به عزت دو جهان خواهد رسید.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۲۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام نجفعلی قاسمی امام جمعه شهر فاضل آباد در مراسم استقبال از پیکر شهید « محمد رضا شیبانی » در جمع مردم ولایتمدار استان گلستان اظهار کرد:  شهدا علاوه بر حیاط اجتماعی و تاریخی از یک حیاط فلسفی اندربهم برخوردارند.

وی با بیان اینکه شهدا مقام شفاعت دارند، افزود: شهید محمدرضا شیبانی در این دنیای پرتلاتم طوفان زده که بسیاری غرق شدند با انتخاب درست خود، همه دلبستگی ها و وابستگی ها را پشت سر گذاشت و به مقام شهادت رسید و از ملک به ملکوت پرواز کرد.

امام جمعه شهر فاضل آباد بیان داشت: همه ما انسان ها در دنیا دائم در حال انتخابیم لحظه به لحظه زندگی ما بسته به انتخاب است و عزت، شرف و شخصیت ما در این انتخاب ها نهفته است لذا اگر کسی در زندگی خود آگاهانه انتخاب کند و معیار انتخابش در زندگی معنوی، دینی و الهی باشد به عزت دو جهان خواهد رسید.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه گفت: افرادی که انتخابشان معیارهای و ملاک های دنیوی باشد لحظه به لحظه به عقب بر می گردند و سقوط می کند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما زیبا و آگاهانه با ملاک های دینی و معنوی راهشان را انتخاب کردند، گفت: ما باید به شهدا معرفت پیدا کنیم و آنها را الگوی خود قرار دهیم.

امام جمعه شهر فاضل آباد اولین انتخاب آگاهانه شهدا در بین همه معقول های عالم را خالق هستی عنوان و ابراز کرد: عبد خدا و تسلیم خدا بودن در این میدان مسابقه دنیا کار هر انسان نیست لذا عده ای معبود و بت شان ثروت، شهرت، شهوت، مقام و جاه طلبی شده است و برای رسیدن به این گزینه ها حاضرند تا همه ی ارزشهای دینی و انسانی را زیر پا بگذارند و در این بین شهدا تسلیم امر خدا و خدایی شدند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: دومین انتخاب شهدا در این میدان مسابقه، آخرت است و از این فرصت دنیا، عالم نامحدود آخرت را انتخاب کردند لذا اگر دیگران غرق در لذت های این دنیا شدند اما شهدا اگر دنیا را هم که خواستند برای رسیدن به آخرت بود و هدفمند استفاده کردند نگاهشان عاقلانه و از روی بصیرت بود و خود را در این دنیا آماده کردند تا آخرت خود را بسازند.

وی انتخاب سوم شهدا را انتخاب بهترین مرگ ها ( شهادت ) دانست و گفت: انسان چه بخواهد چه نه از این دنیا می رود از این همه مرگ و میرهای عالم مرگ در راه خدا عالی ترین مرگهاست و بالاتر از شهادت مرگی نیست.

به گفته امام جمعه شهر فاضل آباد؛ شهدا در بین امام نار و امام نور، نور را انتخاب کردند شهدا ولایت ولی فقیه را پذیرفتند نه ولایت طاغوت و شیاطین و در این مسیر حرکت و تسلیم ولایت فقیه بودند و ادعا هم نمی کردند.

حجت الاسلام قاسمی اظهار داشت: متاسفانه  امروز عده ای فقط ادعا می کنند و چون موقعیت، پست، مقام و رایشان از مردم است به ظاهر ادعای ولایی بودن می کنند. امروز در جامعه ما چه می گذرد؟ ما در آستانه یک امتحان بزرگ هستیم لذا بایدصحیح، آگاهانه، هوشمندانه و دقیق انتخاب کنیم.

وی با اشاره به نامه امیرالمومنین برای مردم مصر که چهار ویژگی برای انتخاب اصلح را بیان کرده بودند، گفت: باید دید نگاه این ها به بیت المال مومنین چگونه است؟ آیا نگاه طعمه ای دارند یا امانتداری؟ لذا اگر غلط انتخاب کنید دست درازی به بیت المال خواهد شد.

امام جمعه شهر فاضل آباد افزود: دومین ویژگی انتخاب اصلح این است که نگاه او به مردم چیست؟ آیا گفتمان نگاه او گفتمان امام است که مردم را ولی نعمت خود می داند؟ یا تنها ماشین رای؟ که استفاده ابزاری کند تا به خواسته خود برسد و دیگر تمام و آیا به فکر حل مشکلات مردمند یا مشکل سازی می کنند.

حجت الاسلام قاسمی خاطرنشان کرد: سومین ویژگی از نظر امام علی (ع) این است که ببینید با چه کسانی سر صلح و با چه کسانی سر جنگ دارند؟ آیا به انقلابیون میدان می دهند یا فتنه گران؟ آیا به بسیجیان میدان می دهند یا به سران فتنه ؟ و چهارم اینکه با چه کسانی اعتلاف و با چه کسی دوستی می کند؟

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار