در پی انفجارات پیاپی در مرکز نگهداری سیلندر گاز مایع و بروز خسارات هنگفت؛
خبرگزاری بسیج: مسئولان شبکه بهداشت ورامین، اداره کار و کلیه مسئولان ورامین باید پاسخگوی انفجار های اخیر شهرستان ورامین باشند.
کد خبر: ۸۸۵۲۵۰۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج؛ چند روز پیش انفجارات پیاپی در مرکز نگهداری سیلندر گاز مایع در جاده لکاته تلفات و خسارات هنگفتی به همراه داشته است. علت وقوع حادثه عدم توجه به مقررات ایمنی و آیین نامه های حفاظت فنی و بهداشت کار بوده است. کم نیستند مراکزی که در سطح شهرستان به اینگونه رفتارهای خطرناک در انظار عمومی مبادرت می نمایند. رفتارهایی چون پر نمودن سیلندرهای گاز تحت فشار،پر نمودن باک خودروها با این سیلندرها،تولید لوازم غیر بهداشتی آرایشی و غذایی در باغات اطراف شهر،عدم توجه به ایمنی در کارگاهها و تعمیرگاه‌ها که سالانه جان بسیاری از همشهریان را می گیرد. حال سئوال اینجاست که بازرسان بهداشت کار در شبکه بهداشت و بازرسان کار در اداره کار روزانه چه مواردی را در سطح شهرستان کنترل می نمایند. تعداد 63آیین نامه و دستورالعمل حفاظت فنی و بهداشت کار توسط شورای عالی کار کشوری تدوین و ارائه گردیده است که ادارات و مراکز کار و بهداشت کار در سراسر کشور ملزم به پیگیری و اجرا و صدور مجوز های لازم برای مراکز صنعتی و بهداشتی و آرایشی و خوراکی هستند.

 اخیرا نیز از سال گذشته وزارت کار طی بخشنامه ای به ادارات کار در سراسر کشور، صنایع را ملزم به دریافت گواهی صلاحیت ایمنی نموده است. حال باید از مسئولین امر پرسید آیا انفجار در مرکز مذکور دارای گواهی صلاحیت ایمنی بوده است؟ بهتر است مسئولین شبکه بهداشت و اداره کار ورامین هر چه سریعتر در قبال این حادثه واکنش نشان داده و مسئولیت آن را بپذیرند.

مجید موذن؛ مهندس و متخصص

 

 

 

 

ارسال نظرات