خبرهای داغ:
امام جمعه موقت گرگان گفت: افرادی که حرف های نا امیدکننده و گزارش های خلاف به مردم می دهند و با وعده هایی که در حد توان کشور نیست توقعات مردم را بالا می برند بر اعصاب و روان مردم تاثیر مخرب می گذارند.
کد خبر: ۸۸۵۲۵۹۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های نماز جمعه گرگان، با قرائت خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه، اظهار کرد: امام علی (ع) می فرمایند متقین کسانی هستند که از آنچه خداوند بر آن ها حرام کرده چشم می پوشانند. اگر کسی از محرمات چشم بپوشاند متقین خواهد بود.

وی افزود: امام علی (ع) می فرمایند از کسانی نباش که از مرگ می ترسند ولی خیلی از کارهای خوب را در زندگی انجام نمی دهند و به فکر جبران آن کارهای خوب هم نیستند.

وی ادامه داد: برخی هم هستند کارهای خوب دیگران را کوچک می شمارند و کارهای خوب و کوچک خود را بزرگ می دانند. آن ها دیگران را توصیه می کنند ولی خود را سرزنش نمی کنند. امام علی (ع) می فرمایند، افرادی هستند که خطای کوچک دیگران را بزرگ می کنند اما گناه و خطای خود را نادیده می گیرند و بنده خدا نباید از این دست افراد باشد. بلکه باید خدا ترس باشد.

امام جمعه موقت گرگان در خطبه دوم هم ماه شعبان را مقدمه ای برای ورود به ماه پر فضیلت رمضان دانست و گفت: یکشنبه دهم اردیبهشت ماه، مصادف است با ولادت با سعادت اباعبدالله الحسین (ع)، ۱۱ اردیبهشت و چهارم شعبان مصادف با ولادت قمر بنی هاشم، پنجم شعبان و ۱۲ اردیبهشت هم مصادف با ولادت امام چهارم، امام زین العابدین (ع) است.

وی افزود: ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده است. حضرت علی فرمود، فرمود ملتی که کار و تلاش را کنار بگذارد و تنبلی و بیکاری را سرمشق خود قرار دهد روی سعادت و پیروزی نخواهد دید.

وی با بیان این که باید کار و تلاش و تولید کرد و همه باید دست به کار شوند، گفت: هر تولیدی که انجام شود علاوه بر این که در نظر خداوند اَجر دارد برای جامعه هم مفید خواهد بود.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: متاسفانه حقوق کارگران در همه جای جهان و مملکت ما در حدی نیست که کفاف زندگی آن ها را کند. به همین دلیل معتقدم نمایندگان مجلس که برای همه چیز حقوق وضع می کنند برای حقوق  کارگران باید تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: روز دوازده اردیبهشت مصادف با شهادت علامه بزرگوار شهید مطهری است. این مرد متفکر و فیلسوف می توانست در طول عمر کوتاهش آثار بسیار زیادی را به یادگار بگذارد و نه تنها مردم ایران، بلکه جهان از آثار ایشان استفاده کنند. متاسفانه کور دلان تحمل وجود این شخصیت بزرگ را نداشتند و این مرد بزرگ را از انقلاب ما گرفتند.

وی با بیان این که سوم شعبان روز پاسدار هم نام گذاری شده است، اضافه کرد: انتظار این است که سپاه پاسداران، پاسدار انقلاب اسلامی باشد و به یک جریان خاص وابسته نباشد. در طول تشکیل سپاه پاسداران خدمات زیادی به انقلاب و نظام از ناحیه این عزیزان شد.

حجت الاسلام لیوانی اظهار کرد: در طول جنگ همه شاهد بودیم و بعد از جنگ هم شاهد هستیم که در جهت توسعه راه ها، کارخانه ها و صنایع نظامی سپاه دستاوردهای زیادی تقدیم نظام کرده است. در خدمات رسانی فراوان و زیاد، در امور بهداشتی، پزشکی و تولید امروز سپاه پاسداران حضور دارد و امیدوار هستیم این عزیزان توفیق بیشتری برای خدمات به انقلاب و مردم پیدا کنند.

وی بیان کرد: وقتی ثبت نام ریاست جمهوری آغاز شد، جمعیت زیادی هجوم آوردند. این وهم ریاست جمهوری است و به عقیده من مسئولان نظام باید فکر اساسی کنند و قوانینی مقرر شود که هر کسی به خود جرات ندهد وارد میدان شود و برای انتخابات خود را ثبت نام کند. افرادی باید بیایند که بتوانند مملکت را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: باید شرایطی بگذارند که هر کسی وارد میدان نشود. کاندیداها هم باید وعده هایی که شدنی نیست ندهند. وزیر بهداشت گفت افرادی که حرف های نا امیدکننده و گزارش های خلاف به مردم می دهند و با وعده هایی که در حد توان کشور نیست توقعات مردم را بالا می برند بر اعصاب و روان مردم تاثیر مخرب می گذارند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: هم کاندیداهای شهر و روستا و هم ریاست جمهوری باید مراقب باشند به مردم وعده بی جا ندهند.

وی تصریح کرد: گاهی دیده شده برخی کاندیداها وعده پول می دهند. این نوعی رشوه دادن و بازی با کرامت مردم است. مردم ایران با کرامت و شرافت هستند. نباید با ملتی که هشت سال جنگید بازی کرد. ملت ایران حاضرند گرسنه باشند ولی دست نیاز به کسی دراز نکنند. وقتی آمریکا ما را تحریم کرد امام (ره) فرمودند ما روزه می گیریم. دولت باید تمام توان خود را برای حل مشکلات مردم بگذارند.

وی با تاکید بر این که کاندیداها نباید به خاطر رای گرفتن مردم و نظام را زیر سوال ببرند و نگویند دولت های گذشته کاری نکردند، گفت: راه های کشور در سال ۵۷ حدود ۳۶ هزار کیلومتر بود اما امروز به ۲۱۰ هزار کیلومتر رسیده است. این راه ها توسط دولت ها ایجاد شده و نباید آن ها را زیر سوال برد. هر دولتی در حد توان و بضاعت کار انجام داده است. ۳۰ برابر شدن سدهای مخزنی از دستاوردهای دیگر نظام است. الان ۴۰۰ سد بزرگ داریم و این ها توسط دولت های ما انجام شده است. در هشت سال جنگ همه چیز ما را نابود کردند اما طی سال های گذشته دولت ها کشور را ساختند. طرفداران کاندیداها باید مراقب باشند دیگران را تخریب نکنند. این خلاف است که دیگران را تخریب کنیم و به آن ها دروغ ببندیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها